| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojik Testler | PAE202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Psikolojik testlere ilişkin temel kavramları, psikolojik testlerin tarihçesini, testlerin psikometrik özelliklerini (güvenilirlik, geçerlilik), yaklaşımları, psikolojik testlerin çeşitlerini, psikolojik testlerin kullanılması, yorumlanması ve denetlenmesine ilişkin etik kuralları açıklamaktır. |
| Dersin İçeriği | I- Psikolojik Testlere İlişkin Temel Kavramlar II- Psikolojik Testlerin Tarihçesi III- Psikolojik Testlerin Psikometrik Özellikleri IV- Psikolojik Testlere İlişkin Yaklaşımlar V- Psikolojik Testler VI- Psikolojik Testlerin Kullanılması, Yorumlanması, Denetimi ve Etik Kurallar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Psikolojik testlerle ilgili temel kavramları açıklar. |
| 2 | Psikolojik testlerin tarihçesindeki önemli gelişmeleri sıralar. |
| 3 | Psikolojik testlerin psikometrik özelliklerini açıklar. |
| 4 | Psikolojik testlere ilişkin yaklaşımları sınıflar. |
| 5 | Psikolojik testlerin çeşitlerini karşılaştırır. |
| 6 | Psikolojik testlerin bireysel farklılıklara ilişkin olarak kullanımında karşılaşabileceği problemleri çözer. |
| 7 | Psikolojik testlerin kullanılması, uygulanması ve yorumlanmasına ilişkin etik ilkelere örnekler verir. |
| 8 | Psikolojik testlerden seçer ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı ve Yapılandırılması. Psikolojik Testlere İlişkin Temel Kavramlar ve Tarihçe | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Psikolojik Testlerin Psikometrik Özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Psikolojik Testlere İlişkin Yaklaşımlar | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Psikolojik Testler: Zekâ (yetenek) testleri | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Psikolojik Testler: Zekâ (yetenek) testleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Projektif Testler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Kişilik Ölçekleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınavı | |
| 9. Hafta | Kişilik Ölçekleri | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | İlgi Ölçekleri | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Tutum Ölçekleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Başarı Testleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Psikolojik Testlerin Kullanılması, Yorumlanması, Denetimi ve Etik Kurallar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY4 | 5 | 4 | 0 | 6 | 0 | 0 | 8 | 0 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 15 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 20 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 13 | 1 | 13 | |
| Diğer Faaliyetler | 10 | 3 | 30 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 24 | 24 |
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||