Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme MBZ205 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM (Güz)
Dersin Amacı Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek
Dersin İçeriği Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb.).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar
3 Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar
4 Program geliştirme modellerini tanır
5 Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel kavramlar. Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Program geliştirmenin felsefi temelleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Program geliştirme tasarımları Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta İhtiyaç Analizi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Program geliştirme süreci. Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Eğitim programının hedefleri ve çeşitleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1
9. Hafta Hedeflerin taksonomik sıralanması. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
10. Hafta İçerik düzenleme ve yaklaşımları. Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Program Geliştirmede Temel Sorunlar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
12. Hafta Program değerlendirme yaklaşımları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
13. Hafta Ödev/Proje Araştırma, Görüşme
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY6 3 3 3 3 3
PY7 3 3 3 3 3
PY9 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM Vize 35,00
Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM Sunum 15,00
Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM Öz/ Akran Değerlendirme 10,00
Dr. Öğr. Üyesi Serkan PADEM Final 40,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 2 12
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 5 1 5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0