| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 | RPD408 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Gerçek danışanlarla, süpervizyon eşliğinde danışmanlık deneyimi kazanmak ve beceri geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Önceki yıllarda edinilen psikolojik danışmanlık sürecine ilişkin bilgilerin uygulanması ve süpervizyon eşliğinde geliştirilmesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Etik ilke ve kurallar çerçevesinde psikolojik danışma sürecini yürütür. |
| 2 | Danışanla ilişki kurma sürecini etkili olarak yürütür |
| 3 | Danışanı danışma sürecine getiren problemleri etkin bir şekilde belirler. |
| 4 | Danışanla birlikte probleme yönelik amaç oluşturur. |
| 5 | Problemi ele alacak uygun müdahale seçeneklerini belirler. |
| 6 | Sonlandırma sürecini etkili bir şekilde yürütür. |
| 7 | Psikolojik danışman olarak görev ve sorumluluklarını fark eder ve yerine getirir. |
| 8 | Süpervizyon sürecinin önemini fark eder |
| 9 | Psikolojik danışma sürecinde kişisel tarzını belirler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanımı, kapsamı, önemi, kural ve gereklilikleri | |
| 2. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 3. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 4. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 5. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 6. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 7. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 8. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 9. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 10. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 11. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 12. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 13. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 14. Hafta | Değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY2 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY7 | 6 | 6 | 5 | 6 | 7 | 7 | 8 | 7 | 6 |
| PY9 | 6 | 7 | 6 | 7 | 8 | 7 | 6 | 6 | 6 |
| PY10 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 16 | 16 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Uygulama | 1 | 16,5 | 16,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||