| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | RPD406 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanında seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmaları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. |
| 2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. |
| 3 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. |
| 4 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar. |
| 5 | Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk, ergen ve yetişkinlerin bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki vb. gelişim özelliklerini ve gelişim kuramlarını bilir ve döneme ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Rehberlik hizmetlerini sunarken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri bilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra eder. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, girişimcilik ve yaratıcı-yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapısı ve bilişim becerilerini kullanır. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapısı ve bilişim becerilerini kullanır. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Danışanlara uygun hedef belirleme, sorunlarının çözümüne yardımcı olma, kendini tanıma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | kendini gerçekleştirme süreçlerinde, bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulama becerisi kazanır. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Özel eğitimle ilgili temel bilgiye sahiptir ve özel eğitime muhtaç bireyleri tespit eder, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını oluşturur ve ilgili kurumlara yönlendirir. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Öğrenciyle ilgili bilgi toplamak, öğrenciyi tanımak ve öğrencinin kendini tanımasına yardım etmek için gerekli teknikleri bilir, | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 12. Hafta | etkin dinleme, soru sorma, destekleme vb. iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanma bilgi ve becerisine sahiptir. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sosyal sorumluluk anlayışıyla topluma hizmet çalışmalarında görev alır. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında kazandığı bilgi ve becerileri, akademik konu içeriklerini, disiplinler arası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. | ||||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ||||||
| 5 | PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY3 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY4 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
| PY8 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY11 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 16 | 16 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
| Final | 1 | 21,5 | 21,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||