| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Hukuku | RPD402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih DURMUŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste çocuk hakları ve çocukları koruma yasalarını tanımlaması, çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemler alması, özel gereksinimli çocukların haklarının korunmasına yönelik önlemler alması, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği yapma konusunda gerekli bilgileri edinilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Çocuğun korunması kavramı, çocuk hukukunun konusu ve özellikleri, çocuk hakları kavramı, dünya hukukunda çocuk haklarının tarihsel gelişimi, uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları, Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin temel ilkeleri,Türk Hukuk Sistemi’nde çocuk ve hukuki durumu, kamu hukukunda çocuğun korunması, özel çocuk hukuku, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukukunda çocuğun ele alınması, psikolojik danışmanların çocuk haklarını koruma görevleri, yasal süreci devam eden çocuklarla ilgili psikolojik danışmanların rol ve işlevleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuk hukukunun konusunu açıklar. |
| 2 | Çocuk hukukunun özellikleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Uluslararası anlaşmalarda çocuk haklarını açıklar. |
| 4 | Evlat edinme ve gerekli koşulları açıklar. |
| 5 | Eğitim-öğretim hakkı açısından çocuk haklarını inceler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders içeriğinin ve amacının açıklanması, ders kaynaklarının tanıtılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Çocuk haklarının anlamı ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Türk hukukunda çocuk hakları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Çocuk İhmal ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Çocuk, soy bağı, evlat edinme ve velayet | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Çocuğun korunması Konusunda İşbirliği Planlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Ailenin çocuk haklarını koruma bakımından görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Devletin çocuk haklarını koruma bakımından görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sosyal yardım, güvenlik ve iş hukuku açısından çocuk | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Eğitim ve öğretim hakkı açısından çocuk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 3 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. | ||||||
| 5 | PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY3 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 7 | 6 | 6 | 7 | 7 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 12 | 24 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 10 | 20 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 12,5 | 12,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||