Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizyolojik Psikoloji PAE106 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Şerif DEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı İnsan fizyolojisi ve psikolojisi arasındaki etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Organizmanın fizyolojisi ve anatomisinin temel özelliklerini açıklar.
2 Çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir,
3 Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar.
4 Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar.
5 Güdü ve güdünün fizyolojik temellerini açıklar.
6 Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
7 Beynin nasıl öğrendiğini ve hangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Güdü ve güdünün fizyolojik temelleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta İşlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Sinir hücreleri ve sinyal iletimi (Duygulari ifade etmenin önemi) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
4. Hafta Motor işlevler ve duygular Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
6. Hafta Bütüncül Değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Duyu işlevleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize
9. Hafta Davranım mekanizmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Beyin kimyası davranışları etkileyen nörotrasmitterler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Organizmanın fizyolojisi ve anatomisi (Beynin bölgeleri ve işlevleri) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur.
4 PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY2 5 5 5 5 5 5 5
PY4 4 4 4 4 4 4 4
PY8 0 4 4 0 4 4 0
PY9 0 4 4 4 4 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain
  • Kandel, ER., Schwartz, JH., Jessell, TM., (2000). Principles of Neural Science, (2000).
  • Greenfield, S. (2000). İnsan Beyni. İstanbul: Varlık Yayınları.995.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 1 18 18
Kısa Sınav 1 1 1 1
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 5 16 80
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0