| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fizyolojik Psikoloji | PAE106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Şerif DEMİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | İnsan fizyolojisi ve psikolojisi arasındaki etkileşimleri anlayabilmek için kontrol sistemleri olan sinir ve hormon sistemlerinin yapısı, işleyişi ve bunların insan psikolojisi ve öğrenme üzerindeki etkilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Organizmanın fizyolojisi ve anatomisinin temel özelliklerini açıklar. |
| 2 | Çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir, |
| 3 | Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar. |
| 4 | Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar. |
| 5 | Güdü ve güdünün fizyolojik temellerini açıklar. |
| 6 | Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
| 7 | Beynin nasıl öğrendiğini ve hangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Güdü ve güdünün fizyolojik temelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | İşlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi (Duygulari ifade etmenin önemi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Motor işlevler ve duygular | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Bütüncül Değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Duyu işlevleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Davranım mekanizmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Beyin kimyası davranışları etkileyen nörotrasmitterler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Organizmanın fizyolojisi ve anatomisi (Beynin bölgeleri ve işlevleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Fizyolojik psikolojinin alanı ve psikolojik danışma ilişkisi | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ✔ | |||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 |
| PY9 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 1 | 18 | 18 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 16 | 80 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||