Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi 1 PAE104 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yuz yuze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Uygulama Öğretim elemanının gözetiminde, Uygulama rehber öğretmeninin refakatinde okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servisi faaliyetlerini gözlemleme
Dersin İçeriği Psikolojik danışman ve rehber öğretmen olarak okullardaki görev ve sorumlulukları öğrenme, idare, veli, öğrenci üçgeninde faaliyetleri ve iletişim örüntülerini inceleme
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisini tanır.
2 Okullarda rehber öğretmen/psikolojik danışmanların mesleki rol ve sorumluluklarını öğrenir.
3 Okul rehberlik servisi uygulamalarını gözlemler ve öğrenir.
4 Okulun örgütsel yapısını kavrar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin tanıtılması: Kapsamı, Önemi, kural ve gereklilikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Uygulama Rehber Öğretmeni ile tanışma ve okulun tanıtılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Rehber Öğretmenin bir günü ve rehber öğretmenden beklentiler
4. Hafta Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin tanıtılması, desimal dosya sisteminin ve çerçeve programın incelenmesi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta İdare-Veli- Öğretmen- Öğrenci ilişkilerinin incelenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Özel Eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik çalışmaların ve BEP örneklerinin incelenmesi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Vize Diğer Faaliyetler
8. Hafta Okullarda kullanılan testlerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Okullarda kullanılan test dışı tekniklerin genel olarak incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Problem tarama envanterinin incelenmesi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Sosyometrik tekniklerin incelenmesi (bir uygulamanın gözlenmesi) Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Bireyle danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Grupla danışma uygulamalarına yönelik gözlemler yapılması Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Değerlendirme ve Danışmanlık tedbiri uygulamalarına ilişkin bilgilendirme Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
15. Hafta final Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar.
2 PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur.
5 PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Arenberg, D. and Robertson-Tschabo, E.A. (1977). Learning and aging In J.E. Binen and K.W. Schaie (Eds), Handbook of the psychology of aging. New York: Van Nostrad Reinhold.
  • Developmental Psychology; Theory, Methods and Early Life, Lindzey, G., Thompson, R.F. ve Spring, B. (1989). Psychology, Third. Ed., New York: Worth Publishers, 16. Bölüm
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 2 6 12
Diğer Faaliyetler 2 3 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0