| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Felsefesi | MBZ106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, Realizm ve eğitim, Pragmatizm ve eğitim, Varoluşçuluk ve eğitim, Eğitim Akımları (Esasicilik, Daimicilik, İlerlemecilik, Yeniden kurmacılık) oluşturmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Felsefi sorgulama etkinliğini öğrenmek |
| 2 | Eleştirel düşünce ve tutarlı düşünce yöntemlerini öğrenmek |
| 3 | Felsefe disiplininin temel kavramlarını öğrenmek |
| 4 | Felsefe disiplininin temel problemlerini ele almak |
| 5 | Filozofların temel problemlere dair ürettiği teorilerin analiz edilmesi |
| 6 | Filozofların ve temel teorilerin karşılaştırılması |
| 7 | Felsefi sorgulama etkinliğinin gündelik yaşama katkısını öğrenmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, dersin haftalık planı ve işlenişi hakkında bilgi | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Felsefenin tanımı ve alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Felsefe ve eğitim ilişkisi, eğitim felsefesi ( Eğitimin hedefi, ders programı, yöntembilim, öğretmen ve öğrenciler, felsefenin eğitime katkıları) | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (İdealizm) | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Realizm) | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Naturalizm) | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Pragmatizm) | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Felsefi akımlar ve eğitime yansımaları (Varoluşçuluk, Liberalizm, Materyalizm, Pozitivizm, Postmodernizm | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (İlerlemecilik) | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Daimicilik-Esasicilik) | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Eğitim Felsefesi Akımları (Yeniden Kurmacılık, Politeknik) | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Değerlendirme | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||