| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | GKZ102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Osmanlı Devleti, yapısal özellikleri ve yıkım dönemi, Türkiye öncesi Kurtuluş Savaşı, savaş yılları, yeni bir dönemin başlangıcı, siyasi yapılar, sosyal hayat, hukuk anlayışı, ekonomik yapı, kültürel, eğitim yaklaşımı, bir dönemin sonu. çağda (1938) konuları açıklamak, tartışarak değerlendirmek. |
| Dersin İçeriği | Türk İnkılaplarının ve Türk İnkılabı'nın temel özellikleri; Türk devrimini etkileyen hareketler; Türk Devriminin Amacı: Demokratik Hukuk Devleti Türkiye ekonomisinin yeniden yapılanması, milli ekonomi ve küreselleşme; Laik bir Türk hukuk sisteminin kurulması; Türk sosyal hayatına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler; Atatürk ilkeleri ve Cumhuriyetçiliğin genel niteliği; Milliyetçilik ilkesi; Popülizm ve devletçilik ilkesi; Laiklik ilkesi; Devrimcilik ilkesi; Kemalizme Eleştiri ve Yanıtlar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk inkılaplarının özelliklerini açıklar. |
| 2 | Öğrenciler Türk devrimlerinin nihai amacını yorumlar |
| 3 | Atatürk ilkelerini açıklar. |
| 4 | Öğrenciler cumhuriyet ilkesini açıklar. |
| 5 | Milliyetçilik, devletçilik, popülizm, modernite ve devrimcilik ilkelerini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türk devrimi ve Türk devriminin temel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Türk devrimini etkileyen diğer devrimler | Araştırma |
| 3. Hafta | Türk devriminin amacı: Demokratik Hukuk Devleti | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Laik Türk laik hukuk sisteminin kurulması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Türk laik eğitim sisteminin kurulması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Türkiye ekonomisinin yeniden inşası, ulusal ekonomi ve küreselleşme | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Türk toplumunu çağdaş kılan yenilikler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Kemalist ilkelerin ve cumhuriyetçiliğin genel niteliği | Araştırma |
| 10. Hafta | Devletçilik ve Popülizm | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | laiklik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Devrimcilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Kemalist ideolojiye yönelik eleştiriler ve yanıtları | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||