| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Sosyolojisi | MBZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Beyhan BAYRAK (Güz) |
| Dersin Amacı | Eğitim sosyolojinin temel kavram ve konularını kavramak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Amacı ve Diğer Alanlarla İlişkisi Eğitimin İşlevleri Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi Sosyalleşme ve Eğitim Toplumsal Değişme ve Eğitim Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim Okulun toplumsal görevleri Bir sosyal kurum olarak okul Eğitimde fırsat eşitliği Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları Okul - çevre ilişkileri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını açıklar. |
| 2 | Eğitimin İşlevlerini açıklar. |
| 3 | Toplumsal hareketlilik ve eğitim ilişkisini açıklar |
| 4 | Okulun toplumsal görevlerini açıklar |
| 5 | Eğitim sosyolojisinin temel konularını kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin İçeriğinin Tanıtılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Eğitim Sosyolojisinin Tanımı, Özellikleri ve Gelişimi | Araştırma |
| 3. Hafta | Eğitimin İşlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Eğitimin Toplumsal Süreçlerle İlişkisi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Sosyalleşme ve Eğitim | Araştırma |
| 6. Hafta | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Okulun toplumsal görevleri | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Bir sosyal kurum olarak okul | |
| 11. Hafta | Eğitimde fırsat eşitliği | Araştırma |
| 12. Hafta | Az gelişmiş ülkeler ve eğitimsel sorunları | Araştırma |
| 13. Hafta | Okul - çevre ilişkileri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 14,5 | 14,5 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||