| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 | RPD407 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR (Güz), Doç. Dr. Erol UĞUR (Güz), Doç. Dr. Tuğba Seda ÇOLAK TURAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ (Güz), Prof. Dr. Mustafa KOÇ (Güz) |
| Dersin Amacı | Gerçek danışanlarla, süpervizyon eşliğinde danışmanlık deneyimi kazanmak ve beceri geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Önceki yıllarda edinilen psikolojik danışmanlık sürecine ilişkin bilgilerin uygulanması ve süpervizyon eşliğinde geliştirilmesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Etik ilke ve kurallar çerçevesinde psikolojik danışma sürecini yürütür. |
| 2 | Danışanla ilişki kurma sürecini etkili olarak yürütür |
| 3 | Danışanı danışma sürecine getiren problemleri etkin bir şekilde belirler. |
| 4 | Danışanla birlikte probleme yönelik amaç oluşturur. |
| 5 | Problemi ele alacak uygun müdahale seçeneklerini belirler. |
| 6 | Sonlandırma sürecini etkili bir şekilde yürütür. |
| 7 | Psikolojik danışman olarak görev ve sorumluluklarını fark eder ve yerine getirir. |
| 8 | Süpervizyon sürecinin önemini fark eder |
| 9 | Psikolojik danışma sürecinde kişisel tarzını belirler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanımı, kapsamı, önemi, kural ve gereklilikleri | |
| 2. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 3. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 4. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma sürecine genel bir bakış: Bireysel Psikolojik danışma sürecinde yararlanılan beceri, kuram, yöntem ve tekniklerin gözden geçirilmesi etik kural ve ilkelerin değerlendirilmesi | |
| 5. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 6. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 7. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 8. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 9. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 10. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 11. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 12. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 13. Hafta | Bireysel Psikolojik Danışma Uygulaması ve süpervizyon (grup eşliğinde) | |
| 14. Hafta | Değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY2 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY7 | 7 | 7 | 7 | 8 | 7 | 6 | 6 | 7 | 8 |
| PY9 | 7 | 6 | 7 | 6 | 8 | 8 | 8 | 9 | 9 |
| PY10 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 16 | 16 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Uygulama | 1 | 16,5 | 16,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||