| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Rehberlik Uygulamaları | RPD308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere test ve test dışı teknikleri bireyler üzerinde uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmak; mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan öğretim yöntemleri ile ilgi, yetenek ve değerle ilgili testlerin sonuçlarını değerlendirmek için bireysel görüşmeler üzerine. |
| Dersin İçeriği | Uygulama okulunun belirlenmesi. ? Uygulama okulunun psikolojik danışmanı ile yapılan görüşmeler. ? Belirlenen okulda yapılacak uygulamaların planlanması. ? Yapılacak uygulamalarla ilgili ön okuma ve kullanılacak materyalin hazırlanması gibi görevlerin yerine getirilmesi. ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışma konusunda yedi farklı uygulamanın yürütülmesi. ? Yürütülen uygulamaların raporlanması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, şunları yapabilecektir: ? Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılabilecek öğretim yöntemlerini kavrar. |
| 2 | Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan başlıca testleri tanır. |
| 3 | Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan temel testleri uygular ve değerlendirir. |
| 4 | Mesleki rehberlik ve psikolojik danışmada kullanılan test dışı teknikleri uygular. |
| 5 | Mesleki danışmanlık konularında grup rehberliği danışmanı olarak hareket etmek. |
| 6 | Meslek seçimi gibi konularda öğrencilerle mesleki rehberlik/mülakat oturumları düzenleyin. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı ve gerekliliğinin açıklanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Teorik derslerin belirlenmesi, kaynak kitapların temini ve uygulama okulunun belirlenmesi. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | KDE (SEI, Öz Değerlendirme Envanteri), ABKÖ, (ASCS ,Akademik Benlik Kavramı Ölçeği), Mesleki Olgunluk Ölçeği, MBS (VIS, Mesleki Bilgi Sistemi) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 4. Hafta | Uygulama okuluna giriş ve ilk görüşme; okul psikolojik danışmanıyla olası etkinlikler hakkında görüşme, öneri ve beklenti alışverişi. | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Uygulamaların yürütülmesi, raporların hazırlanması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ✔ | |||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 0 | 6 | 8 | 0 |
| PY4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 |
| PY8 | 6 | 8 | 8 | 8 | 6 | 4 |
| PY9 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 8 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 12 | 2 | 24 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||