| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Grupla Psikolojik Danışma | RPD306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere temel grup süreçleri, grup dinamikleri ve grup gelişimi, grup liderliği ve liderlik stilleri, grupla danışma türleri, grupla danışma kuramlarını ve grupla danışma metot, beceri ve grup yaklaşımları konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrencilerin ayrıca gelişimsel olarak uygun olan müdahalelerin farklı grup ortamlarında uygulanması konusunda bilgi ve beceri kazanmaları da amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilerin grupla psikolojik danışma, grupla danışmada kuramları ve değişik grup süreçlerini anlamaları amacıyla tasarlanmıştır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Grupla psikolojik danışmaya ilişkin temel kavramları bilir |
| 2 | Grup ve grupla psikolojik danışma dinamiklerini kavrar |
| 3 | Grupla danışma ortamında terapötik faktörleri kavrar |
| 4 | Grupla psikolojik danışma sürecini ve evrelerini kavrar |
| 5 | Grupla psikolojik danışmada kullanılabilecek teknikleri bilir |
| 6 | Grupla psikolojik danışmanın yararlarını ve sınırlılıklarını kavrar |
| 7 | Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders tanıtımı, dersin yönergesinin gözden geçirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Grubun doğası ve yapısı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Grup çeşitleri Grupla danışmanın dinamikleri ve terapötik faktörler | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Grupla danışmada liderlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Grupla danışmada başlangıç aşaması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Grupla danışmada geçiş aşaması | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Grupla danışmada eylem aşaması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Grupla danışmada sonlandırma aşaması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Grupta zor davranışlı üyeler ve bunlarla baş etme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Grupla danışmada kuramsal yaklaşımlar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Grupla danışmada etkinlikler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Grupla danışmada etik | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Tekrar ve Değerlendirme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 0 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 4 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 6 | 0 | 8 | 0 | 18 | 0 | 0 |
| PY9 | 4 | 6 | 6 | 6 | 3 | 0 | 0 |
| PY10 | 5 | 0 | 7 | 0 | 9 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 2,5 | 2,5 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 3 | 30 |
| Araştırma | 3 | 2,5 | 7,5 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||