| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojik Danışma Becerileri | RPD304 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Abdi GÜNGÖR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere psikolojik danışma sürecini yönetmeyi öğretmektir. Bu kapsamda öğrencilerin psikolojik danışma ve temel dinamikleri, danışma sürecini, amaç oluşturma, kavramsallaştırma, beceri ve kuramsal temele dayanan teknikleri kullanma, müdahale belirleme ve değerlendirme ve psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme süreçlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler, ele alınan konular ile ilgili uygulamalar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Psikolojik danışma sürecine dair temel kavramları ve dinamikleri bilir |
| 2 | Psikolojik danışma sürecini başlatmayı bilir |
| 3 | Psikolojik danışmada amaç belirleme süreçlerini bilir |
| 4 | Müdahale yöntemlerini bilme ve seçer |
| 5 | Uygun teknikleri bilir ve seçer |
| 6 | Psikolojik danışmada süreci yönetir |
| 7 | Psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme sürecini bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders tanıtımı, dersin yönergesinin gözden geçirilmesi Psikolojik danışma becerilerinin gözden geçirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Psikolojik danışmada koşullar | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Terapötik ilişki (terapötik koşullar & görüşme becerilerinin kullanılması) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 4. Hafta | Terapötik ilişki (ortak faktörler kuramı) | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Danışma sürecinin aşamaları Temel kavramlar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Ön görüşme ve danışmaya başlama | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Vaka kavramsallaştırma giriş | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınavı | |
| 9. Hafta | Vaka kavramsallaştırma formülleştirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Vaka kavramsallaştırma (Kuramlara göre) | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Psikolojik danışmada sonlandırma | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Danışmada kuramlar ve teknik seçimleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Terapist faktörü ve terapistin kendini tanıması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme / Uygulamalar / Soru-cevap | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 | 0 | 6 |
| PY8 | 6 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY9 | 10 | 10 | 10 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
| Araştırma | 5 | 4 | 20 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 2 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 8 | 8 |
| Ödev 1 | 1 | 6 | 6 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||