| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bozuklukları 2 | RPD302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa KOÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı danışman adaylarına, çocukluktan ergenliğe çoklu yaklaşımlar ışığında psikopatolojiyi öğretmektir |
| Dersin İçeriği | Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik bozukluklar, |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler normal ve normal dışı davranışların temel kriterlerini ve bunları değerlendirirken dikkate alınan özellikleri bilir ve ruhsal bozuklukların tanır |
| 2 | Öğrenciler ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve hastalıkların belirti ve özelliklerini bilir Tanı sistemlerini, özelliklerini bilir. |
| 3 | Öğrenciler bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder. |
| 4 | Öğrenciler ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları ve bunlara getirilen eleştirileri bilir. |
| 5 | Öğrenciler ruhsal bozuklukları tedavi yaklaşımlarını ve özelliklerini bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Kişilik Gelişiminin Basamakları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Kaygı bozukluklarıÇocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu ve Öğrenme Bozuklukları ; Orta Çocukluk Dönemi: Kaygı Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Orta Çocukluktan Ergenliğe: Duygu ve Davranım Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Geç Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Şizofreni | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Ergenlik Geçiş Döneminin Psikopatolojileri: Yeme Bozuklukları ve Madde Bağımlılığı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Geç Ergenlikten Erken Yetişkinliğe: Ortaya Çıkan Kişilik Bozuklukları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Genel tekrar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. | ✔ | |||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 12 | 2 | 24 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 1 | 7 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||