Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları 2 RPD302 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı danışman adaylarına, çocukluktan ergenliğe çoklu yaklaşımlar ışığında psikopatolojiyi öğretmektir
Dersin İçeriği Çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik bozukluklar,
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler normal ve normal dışı davranışların temel kriterlerini ve bunları değerlendirirken dikkate alınan özellikleri bilir ve ruhsal bozuklukların tanır
2 Öğrenciler ruhsal bozuklukları normal davranışlardan ayırt eden kriterleri ve hastalıkların belirti ve özelliklerini bilir Tanı sistemlerini, özelliklerini bilir.
3 Öğrenciler bozuklukları ve belirtilerini bilir ve birbirlerinden ayırt eder.
4 Öğrenciler ruhsal bozukluk nedenlerini açıklayan kuramsal yaklaşımları ve bunlara getirilen eleştirileri bilir.
5 Öğrenciler ruhsal bozuklukları tedavi yaklaşımlarını ve özelliklerini bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
2. Hafta Kişilik Gelişiminin Basamakları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Ruhsağlığının Tanımı, Ruhsal /Psikiyatrik Bozuklukların Nedenleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Ruhsal/ Psikiyatrik Bozuklukların Sınıflandırılması ve Tedavisi Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Kaygı bozukluklarıÇocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar, Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
8. Hafta Çocuklukta Davranış Bozuklukları: Otistik Spektrumda Hastalıklar Tırnak Yeme, Parmak Emme, Enüresis (Altını Islatma), Enkroprasis, Tik, Kekemelik, Korkular, Mastürbasyon, Saldırganlık Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite Bozukluğu ve Öğrenme Bozuklukları ; Orta Çocukluk Dönemi: Kaygı Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
10. Hafta Orta Çocukluktan Ergenliğe: Duygu ve Davranım Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
11. Hafta Geç Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Şizofreni Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Ergenlik Geçiş Döneminin Psikopatolojileri: Yeme Bozuklukları ve Madde Bağımlılığı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
13. Hafta Geç Ergenlikten Erken Yetişkinliğe: Ortaya Çıkan Kişilik Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Genel tekrar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar.
4 PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
5 PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY3 1 1 1 1 1
PY4 3 3 3 3 3
PY5 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 5 5 5 5 5
PY9 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 12 2 24
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 1 7
Araştırma 3 2 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Ödev 1 1 3 3
Final 1 6 6
Uygulama 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0