Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları 1 RPD301 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mustafa KOÇ (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
Dersin İçeriği Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırır
2 Nevroz ve Psikozlar hakkında bilgiye sahip olur.
3 Her bir davranış bozuklukları hakkında genel bir bilgiye sahip olur.
4 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini tanır.
5 Her bir bozukluğun yaygınlığını, dişini, eşlik eden diğer bozukluğu bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Anksiyete Bozuklukları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Dissosiatif Bozukluklar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Uyku Bozuklukları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Yeme Bozuklukları Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Duygudurum Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
6. Hafta Yapay Bozukluklar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
8. Hafta Şizofreni ve türleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Kişilik Bozuklukları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
11. Hafta Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Genel tekrar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar.
4 PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
5 PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY3 1 1 1 1 1
PY4 3 3 3 3 3
PY5 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 5 5 5 5 5
PY9 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Öztürk, Orhan ve Uluşahin, Aylin (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Nobel. Sciarra, Daniel T. (2018). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel Austin, Vance L. ve Sciarra, Daniel T. (2017). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (Çev. Ed. Mustafa Özkeleş). Ankara: Nobel. DSM-5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel El Kitabı (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)-Çev: Ertuğrul Köroğlu). Ankara: HYB Yayınları.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 2,5 2,5
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 3 30
Araştırma 3 2,5 7,5
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10,5 10,5
Ödev 1 1 3 3
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0