| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kişilik Kuramları | PAE203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin kişilik ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavram ve ilkeler, kişiliği oluşturan alt yapılar, kişilik gelişimini etkileyen faktörler ve kişilik gelişimi ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı, kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kişilik ve kişilik gelişimiyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
| 2 | Kişiliği oluşturan alt yapıları ifade eder. |
| 3 | Comprehend the factors which influence personality development. |
| 4 | Kişilik gelişimini açıklayan farklı kuramları ifade eder. |
| 5 | Kişilik gelişimini açıklayan kuramların temellerini ve kavramlarını açıklar. |
| 6 | Kişilik gelişimini açıklayan kuramların güçlü ve zayıf yönlerini fark eder. |
| 7 | Kişilik gelişiminin çok faktörlü yapısını anlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kişilik ve Kişilikle İlgili Kavramlar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Kişiliği Araştırma Yöntemleri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Psikanalitik Yaklaşım: S. Freud | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Psikanalitik Yaklaşım: Yeni Freud?cu Kuramlar: A. Adler ve C.G. Jung | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Yeni Freudcu Kuramlar: K. Horney, H. S. Sullivan | |
| 6. Hafta | Yeni Freudcu Kuramlar: E. Fromm, E. Erikson | |
| 7. Hafta | Ayırıcı Özellik Yaklaşımı: G. Allport, H. Murray, R.B. Cattell, Büyük Beşli | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Davranışçı Kuramlar-Sosyal Öğrenme Kuramı: J. B. Watson, B.F. Skinner, j: B. Rotter, A. Bandura | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Biyolojik Yaklaşım, H. Eysenck | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Bilişsel Yaklaşım G. Kelly | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | İnsancıl ve Varoluşçu Yaklaşımlar: C. Rogers, A. Maslow, K. Goldstein? | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kişilik Bozuklukları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 3 | 18 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 23,5 | 23,5 |
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||