Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi 2 PAE201 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, bireyin yaşam süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir
Dersin İçeriği Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik); genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, genç yetişkinliğe özgü gelişim görevleri, genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma, genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik öneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte bedensel gelişim, orta yetişkinlikte bilişsel gelişim, orta yetişkinlikte kişilik gelişimi, orta yetişkinlikte psiko-sosyal gelişim; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, yaşlılık döneminde bedensel gelişim, yaşlılık döneminde kişilik gelişimi, yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve yaşlılık döneminde psiko-sosyal gelişim.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) ve genç yetişkinlik döneminin özelliklerini bilir.
2 Orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar arasındaki ilişkiye günlük yaşamdan örnekler verir.
3 Yaşlılık döneminin temel özelliklerini kavrar.
4 Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, bilişsel gelişim ve psiko-sosyal gelişimin bireyin işlevsellik düzeyine etkisini açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin gelişimsel özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta arasınav Diğer Faaliyetler, Araştırma
9. Hafta Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme
10. Hafta Orta yetişkinlikte bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, psiko-sosyal gelişim. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Yaşlılık döneminin temel özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme
12. Hafta Yaşlılık döneminde gelişim görevler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Dönemin Genel Tekrarı Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar.
2 PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur.
3 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar.
4 PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır.
5 PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY2 3 3 3 0
PY3 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1
PY5 3 3 1 1
PY6 0 3 3 0
PY7 2 2 2 2
PY8 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • "Santrock, J.W.(2012). Yaşamboyu Gelişim. (Yay.Haz.-G.Yüksel). Ankara: Nobel Yayıncılık. " "Santrock, J.W.(2013). Ergenlik. (Yay.Haz.-D.M. Sirez). Ankara: Nobel Yayıncılık. Gander, M. ve Gardiner, H. (2004). Çocuk ve Ergen Gelişimi. (Yay. Haz. B. Onur) Ankara: Imge Yayınevi. Onur, B. 1997. Gelişim Psikolojisi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. Steinberg, L. (2005) Ergenlik. (Yay. Haz.- F.Çok) Ankara: Imge Yayınevi.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 13 1 13
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 21 21
Final 1 22 22
Sınıf İçi Etkinlik 1 3 3
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0