| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Psikolojisi 2 | PAE201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, bireyin yaşam süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir |
| Dersin İçeriği | Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik); genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, genç yetişkinliğe özgü gelişim görevleri, genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma, genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik öneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte bedensel gelişim, orta yetişkinlikte bilişsel gelişim, orta yetişkinlikte kişilik gelişimi, orta yetişkinlikte psiko-sosyal gelişim; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, yaşlılık döneminde bedensel gelişim, yaşlılık döneminde kişilik gelişimi, yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve yaşlılık döneminde psiko-sosyal gelişim. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) ve genç yetişkinlik döneminin özelliklerini bilir. |
| 2 | Orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar arasındaki ilişkiye günlük yaşamdan örnekler verir. |
| 3 | Yaşlılık döneminin temel özelliklerini kavrar. |
| 4 | Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, bilişsel gelişim ve psiko-sosyal gelişimin bireyin işlevsellik düzeyine etkisini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin gelişimsel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | arasınav | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 9. Hafta | Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Orta yetişkinlikte bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, psiko-sosyal gelişim. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Yaşlılık döneminin temel özellikleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Yaşlılık döneminde gelişim görevler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ✔ | |||||
| 3 | Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) sistemi ve bu sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine dair rol ve görevleri kavrar. | ✔ | |||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | PDR alanının gerektirdiği mesleki değerleri ve etik ilkeleri benimser ve buna uygun tutum ve davranışlar sergiler. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 0 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 1 | 1 |
| PY6 | 0 | 3 | 3 | 0 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 13 | 1 | 13 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 21 | 21 |
| Final | 1 | 22 | 22 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||