| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Özel eğitim alanındaki temel kavramların tanımlanması, özel eğitim temel ilkelerinin açıklanması, farklı özel gereksinimli çocuk grupları hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi, özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerinin giderilmesi için psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi edinme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler |
| 1 | Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler |
| 1 | Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler |
| 2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir |
| 2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir |
| 2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir |
| 3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir |
| 3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir |
| 3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir |
| 4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
| 4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
| 4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | |
| 1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | |
| 2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | |
| 2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | |
| 3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | |
| 3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | |
| 4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | |
| 4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | |
| 6. Hafta | I. Ara sınav | |
| 6. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | |
| 8. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | |
| 10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | |
| 10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 11. Hafta | Görme engelli çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | II. Ara sınav | |
| 12. Hafta | Görme engelli çocuklar | |
| 12. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 13. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | |
| 14. Hafta | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | ||||||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 2 | PDR alandaki yeni paradigmaları dikkate alarak multidisipliner bir yaklaşımla bireylerin kendilerini gerçekleştirmeleri ve psikolojik iyi oluşlarına destek olur. | ||||||
| 4 | PDR alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çalıştığı kurumun (eğitim, sağlık, endüstri, adalet, aile danışma merkezleri, istihdam ofisleri vb.) ihtiyacına göre uyarlayarak kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ||||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ||||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY2 | 9 | 6 | 7 | 5 | 8 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY9 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
| PY10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 12 | 24 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 2 | 10 | 20 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 6,5 | 6,5 |
| Ödev 1 | 1 | 6 | 6 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||