| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Araştırma Yöntemleri | MBZ207 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DÖNDÜ BAHAR ŞAHİN SARKIN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma kavramı, bilimsel araştırmanın farklı ilke, yöntem ve aşamaları ile ilgili edinecekleri kuramsal bilgilerin yanı sıra yapacakları küçük çaplı bir araştırma çalışması ile bir bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nicel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nicel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. |
| 3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. |
| 4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. |
| 5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Araştırma |
| 2. Hafta | Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | Araştırma modelleri ve türleri | Araştırma |
| 4. Hafta | Makale, tez ve veri tabanlarına erişim | Araştırma |
| 5. Hafta | Araştırma süreci (sorunu fark etme, problem ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama) | Araştırma |
| 6. Hafta | Veri toplama araçlarının genel özellikleri | Araştırma |
| 7. Hafta | Nicel ve nitel araştırma desenleri | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Nicel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Nicel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | Araştırma |
| 12. Hafta | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||