Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Dili II TDB122 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Mithat USTA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek.
Dersin İçeriği Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler; Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar); Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri; Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar); Yazılı anlatım türleri: a) Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) b) Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) c) Duygu yazıları (şiir örnekleri); Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri; Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri; Tartışma ve çeşitleri (Gençlik sorunları, sevgi ve hoşgörünün önemi, ülkemizde eğitim öğretim, medyanın etkileri, insan hakları, çevre sorunları, çağdaşlaşma, laiklik, demokrasi, düşünce özgürlüğü vb. konularda tartışma yapılıp sözlü kompozisyon yanlışları düzeltilecek).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Anlamları yönünden sözcükleri kavrama
2 Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrama
3 Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar). Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Arasınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Kompozisyon Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Tartışma ve çeşitleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Tartışma ve çeşitleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar.
2 Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır.
3 Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir.
4 Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır.
5 Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır.
6 Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar.
7 Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır.
8 Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
9 Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 1 1 1
PY2 1 1 1
PY3 1 1 1
PY4 1 1 1
PY5 1 1 1
PY6 2 2 2
PY7 1 1 1
PY8 1 1 1
PY9 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilim Araştırma Vakfı Yayını, Afyon 2004
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 7 7
Ödev 2 1 7 7
Final 1 2 2
Uygulama DS 1 5 5
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0