| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat USTA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yazılı ve sözlü anlatımda ileri teknikler öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler; Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar); Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri; Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar); Yazılı anlatım türleri: a) Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) b) Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) c) Duygu yazıları (şiir örnekleri); Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri; Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri; Tartışma ve çeşitleri (Gençlik sorunları, sevgi ve hoşgörünün önemi, ülkemizde eğitim öğretim, medyanın etkileri, insan hakları, çevre sorunları, çağdaşlaşma, laiklik, demokrasi, düşünce özgürlüğü vb. konularda tartışma yapılıp sözlü kompozisyon yanlışları düzeltilecek). |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Anlamları yönünden sözcükleri kavrama |
| 2 | Sözcüklerin yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlıkları kavrama |
| 3 | Yazılı anlatım türlerini ayırt edebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sözcük ve anlamı, anlamları yönünden sözcükler, sözcüklerin gerçek, yan ve mecaz anlamları, deyimler, ikilemeler, terimler. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Dil yanlışları (sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili yanlışlar). | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Türk dilinin cümle yapısı, cümle öğeleri, cümle çözümlemeleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Dil yanlışları (özne, tümleç ve yüklem eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar). | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Olay yazıları (öykü, roman örnekleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Düşünce yazıları (makale, deneme, fıkra örnekleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Yazılı anlatım türleri: Duygu yazıları (şiir örnekleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Tebliğ, tutanak, rapor örnekleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Dilekçe, iş mektubu ve özgeçmiş örnekleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Kompozisyon | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Tartışma ve çeşitleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Tartışma ve çeşitleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 7 | 7 | |
| Ödev 2 | 1 | 7 | 7 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||