| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Fizik Laboratuvarı | FIZ109 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz KÖYSAL |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm KOCAKÜLAH (Güz) |
| Dersin Amacı | Fiziğin klasik mekanik ve elektromanyetizma alanındaki temel bilgilerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | - Fizik yasaları ile ilgili düşünme ve soru sorma yeteneği kazanır. - Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarından haberdar olur - Mekanik konusuyla ilgili alt kavramları tanımlayabilme/açıklayabilme. - İş ve enerjiyi tanımlayarak günlük yaşamdan örnekler vererek açıklayabilme. - Elektrik ve özellikleri konusunda temel süreçleri açıklayabilme. - Elektrik devreleri ile ilgili ilköğretim düzeyinde deney düzenekleri hazırlayabilme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fizik yasaları ile ilgili düşünme ve soru sorma yeteneği kazanır. |
| 2 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarından haberdar olur. |
| 3 | Mekanik konusuyla ilgili alt kavramları tanımlayabiir ve açıklayabilir. |
| 4 | İş ve enerjiyi tanımlayarak günlük yaşamdan örnekler vererek açıklayabilir. |
| 5 | Elektrik ve özellikleri konusunda temel süreçleri açıklayabilir. |
| 6 | Elektrik devreleri ile ilgili ilköğretim düzeyinde deney düzenekleri hazırlayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel bilgilendirme | |
| 2. Hafta | Ölçme ve değerlendirme | |
| 3. Hafta | Sabit hızda düzgün doğrusal hareket | |
| 4. Hafta | Sabit ivmeli düzgün doğrusal hareket ve düzlemde hareket | |
| 5. Hafta | Kuvvet masası | |
| 6. Hafta | İş, enerjinin korunumu I | |
| 7. Hafta | İş ve enerjinin korunumu II | |
| 8. Hafta | Dönme hareketi | |
| 9. Hafta | Telafi haftası | |
| 10. Hafta | Ohm yasası | |
| 11. Hafta | Piller ve üreteçler | |
| 12. Hafta | Kapasitör ve dielektrikler | |
| 13. Hafta | Elektrik alanı | |
| 14. Hafta | Telafi haftası |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 0,5 | 7 |
| Araştırma | 12 | 1 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||