| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Fizyolojisi | BYL304 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bitkilerde meydana gelen bütün anabolik ve katabolik olaylar ile büyüme ve gelişmenin nasıl gerçekleştiği ile meydana gelen hareket olaylarının açıklanması. |
| Dersin İçeriği | Hücre yapısı ve fonksiyonu, fotosentez ve solunum, su-bitki ilişkisi, su alımı ve taşıma, terleme, bitkilerde mineral metabolizması, büyüme ve gelişme düzenleyicileri, hormonlar, çiçeklenme ve meyve oluşumu, dormansi ve çimlenme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bitkilerde meydana gelen bütün anabolik ve katabolik olayları kavrama |
| 2 | Yaşamın temeli olan fotosentez hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olma |
| 3 | Bitkilerde su ve beslenme metabolizmasını öğrenme |
| 4 | Bitki iletim sistemini, su ve besin madde alınım ve taşınımı öğrenme |
| 5 | Bitkilerde büyüme ve gelişmede rol oynayan hormonları öğrenme |
| 6 | Bitkilerin hareket mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitki Hücreleri / Çözeltiler ve hazırlanışı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Su-bitki ilişkisi / Bitkilerde kuru ağırlık ve su miktarı tayini | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Fotosentez / Fotosentez ile ilgili deney | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Fotosentez / Fotosentez ile ilgili deney | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Solunum metabolizması / Aerobik solunum deneyi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Lipid metabolizması / Anaerobik Solunum deneyi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Sekonder metabolitler ve bitkisel savunma / Sekonder metabolit eldesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Bitkilerde mineral metabolizması / Mineral besinlerin özümlenmesi deneyi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Büyüme ve gelişme düzenleyicileri / Büyümenin mikroskobik ölçülmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Hormonlar / Büyümenin makroskobik ölçülmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Çiçeklenme ve meyve oluşumu / Çiçeklenme ve meyve oluşuma etki eden hotmonların laboratuar ortamında uygulanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Dormansi / Dormansi deneyi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Çimlenme / Çimlenme deneyi | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 24 | 24 | |
| Ödev 2 | 1 | 24 | 24 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 19,5 | 19,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||