| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Anatomisi ve Morfolojisi | BYL222 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bitkilerin doku ve organlarının anatomik ve morfolojik yapılarını öğretmek |
| Dersin İçeriği | Bitki dokularının kısımları,Koruyucu doku, Temel doku , İletim dokusu; Destek doku; Salgı dokusu, Kristaller, Kök morfoloji ve anatomisi, Gövde morfoloji ve anatomisi, Yaprak morfoloji ve anatomisi, Çiçek morfoloji ve anatomisi, Meyve morfoloji ve anatomisi, Tohum morfoloji ve anatomisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bitkilerin morfolojik ve anatomik özelliklerini öğrenme |
| 2 | Bitki hücrelerinin ve dokularının genel özelliklerini öğrenebilme |
| 3 | Bitki hücrelerini ve dokularını mikroskopta tanıyabilme ve ayırt edebilme |
| 4 | Bitki organları ve bitki organlarının metamorfozları hakkında yeterli bilgiye sahip olma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitki dokularının kısımları, sekonder hücre duvarı, geçitler / Bitki anatomi laboratuvarında bitki hücresinin kısımları, geçitler, sekonder hüce duvarı | |
| 2. Hafta | Koruyucu doku / epidermis, stoma çeşitlerinin mikroskopta incelenmesi | |
| 3. Hafta | Temel doku / Parenkimatik hücrelerin mikroskopta incelenmesi | |
| 4. Hafta | İletim dokusu; ksilem, floem / Yaprak ve gövde örneklerinde iletim dokusu incelenmesi | |
| 5. Hafta | Destek doku; sklerankima, kollenkima / Yaprak sapı ve gövde örneklerinde destek doku incelenmesi | |
| 6. Hafta | Salgı dokusu / Yaprak, gövde, meyve örneklerinde salgı dokusu incelenmesi | |
| 7. Hafta | Kristaller / Yaprak, gövde, meyve örneklerinde kristal incelenmesi | |
| 8. Hafta | Kök morfoloji ve anatomisi / Monokotil ve dioktil bitkilerde kök anatomisi | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Gövde morfoloji ve anatomisi / Çeşitli bitki örneklerine ait gövdelerin kesitlerinin mikroskopta incelenmesi | |
| 11. Hafta | Yaprak morfoloji ve anatomisi / Çeşitli bitki örneklerine ait yaprakların kesitlerinin mikroskopta incelenmesi | |
| 12. Hafta | Çiçek morfoloji ve anatomisi / Çeşitli bitki örneklerine ait tohumların kesitlerinin mikroskopta incelenmesi | |
| 13. Hafta | Meyve morfoloji ve anatomisi / Çeşitli bitki örneklerine ait meyve kesitlerinin mikroskopta incelenmesi | |
| 14. Hafta | Tohum morfoloji ve anatomisi / Çeşitli bitki örneklerine ait tohum kesitlerinin anatomik incelenmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 22 | 22 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||