| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Omurgasız Hayvanlar | BYL205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Barış GÜLCÜ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Barış GÜLCÜ (Güz) |
| Dersin Amacı | Genel taksonomik bilgi ve kavramların açıklanması, Omurgasız hayvanlar ve yaşam döngülerinin evrimsel sıraya göre tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Genel taksonomik bilgi ve kavramlar; tür kavramı; omurgasız hayvanların morfolojileri ve biyolojileri; Bir hücreliler, Süngerler, Coelenterata, Trematoda (Yassı solucanlar), Nematoda (Yuvarlak Solucanlar), Annelida (Halkalı Solucanlar) Nemertinler, Rotifera (Tekerlek hayvancıkları), Arthropoda (Eklem bacaklılar), Echinodermata (Derisi dikenliler) ve ilkel deuterostomia gruplarının taksonomisi, yaşam ortamları, ekonomik ve ekolojik önemleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Genel taksonomik kavramları öğrenir. |
| 2 | Omurgasız canlı gruplarındaki biyolojik ve morfolojik değişimleri evrimsel sıraya göre öğrenir. |
| 3 | Omurgasız hayvanların hayat döngülerini öğrenir. |
| 4 | Doğada karşılaştığı omurgasız hayvan gruplarını kolayca tanımlayabilir. |
| 5 | İnsan sağlığı açısından önemli parazit veya patojen omurgasızları öğrenir. |
| 6 | Parazit veya patojen omurgasız canlılara karşı mücadele ve korunma yollarını öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Omurgasız hayvanları sınıflandırma ilkeleri ve Genel taksonomik bilgi ve kavramlar; tür kavramı | |
| 2. Hafta | Süngerler/ Laboratuvarda sünger örneklerinin incelenmesi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Coelenterata/ Laboratuvarda coelenterata-ctenophora örneklerinin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Trematoda (Yassı solucanlar)/Laboratuvarda Pseudocoelomata (Yalancı sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Rotifera, Nematoda) incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Nematoda (Yuvarlak Solucanlar) )/Laboratuvarda Pseudocoelomata (Yalancı sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Rotifera, Nematoda) incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Nemertinler, Rotifera (Tekerlek hayvancıkları)/ Laboratuvarda Pseudocoelomata (Yalancı sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Rotifera, Nematoda) incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Mollusca (Yumuşakçalar)/ Laboratuvarda Coelomata (Gerçek Sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Mollusca, Annelida, Arthropoda, Echinodermata) incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Mollusca (Yumuşakçalar) )/ Laboratuvarda Coelomata (Gerçek Sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Mollusca, Annelida, Arthropoda, Echinodermata) incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Annelida (Halkalı Solucanlar) )/ Laboratuvarda Coelomata (Gerçek Sölomlu) grubu canlılara örneklerin (Mollusca, Annelida, Arthropoda, Echinodermata) incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Arthropoda (Eklem bacaklılar)/ Laboratuvarda Arthropoda grubuna ait örneklerin incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Arthropoda (Eklem bacaklılar) )/ Laboratuvarda Arthropoda grubuna ait örneklerin incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Arthropoda (Eklem bacaklılar) )/ Laboratuvarda Arthropoda grubuna ait örneklerin incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Echinodermata (Derisi dikenliler) )/ Laboratuvarda Echinodermata grubuna ait örneklerin incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 24 | 24 | |
| Ödev 2 | 1 | 24 | 24 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 19,5 | 19,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||