| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tohumlu Bitkiler Sistematiği | BYL204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Tohumlu bitkilerin kısımlarını tanıtmak, kavratmak ve tohumlu bitki gruplarının sistematiklerini yapmak. |
| Dersin İçeriği | Kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve, tohum yapıları, Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özellikleri ve sınıflandırılması. Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması. Kapalı tohumluların (Angiospermae) genel özellikleri, ataları konusundaki teoriler ve köken yeri ve zamanı. Kapalı tohumluların (Angiospermae) sınıflandırılması ve bu sınıflara ait özellikle Türkiye florasında yer alan önemli familyaların özellikleri ve örnek cinslerin tanıtılması. Genel tekrar amacıyla tohumlu bitkilerin arazide öğrencilere gösterilmesi için arazi gezisi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Genel taksonomik kavramları öğrenme. |
| 2 | Tohumlu bitkileri evrimsel sıraya göre öğrenme |
| 3 | Doğadaki tohumlu bitki familyalarını kolayca ayırt edebilme |
| 4 | Laboratuvar uygulamaları ile tohumlu bitkilerin morfolojik yapılarını öğrenme |
| 5 | Farklı tohumlu bitki türlerinin ekolojik özellikleri ve önemi konusunda yorumlar yapabilme |
| 6 | Ekonomik değeri olan tohumlu bitkilerle ilgili çalışmalar yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tohumlu bitkilerin vejetatif organlardan kök ve gövde morfolojisi / Laboratuvarda çeşitli bitkilere ait kök ve gövde incelenmesi | |
| 2. Hafta | Tohumlu bitkilerin vejetatif organlardan yaprak morfolojisi / Laboratuvarda çeşitli bitkilere ait yaprak morfolojisi incelenmesi | |
| 3. Hafta | Tohumlu bitkilerin generatif organlarından çiçek morfolojisi / Laboratuvarda çeşitli bitkilere ait çiçek incelenmesi | |
| 4. Hafta | Tohumlu bitkilerin generatif organlarından meyve ve tohum morfolojisi / Laboratuvarda çeşitli bitkilere ait meyve ve tohum incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Tohumlu Bitkilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması / Tohumlu Bitkilerin genel özellikleri, ayırt edici karakterleri, tayin anahtarlarının çeşitleri ve kullanılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması / Ülkemizdeki açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) sınıflandırılması ve tayin anahtarı kullanılması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Kapalı tohumluların (Angiospermae) genel özellikleri, ataları konusundaki teoriler ve köken yeri ve zamanı / Ülkemizdeki kapalı tohumlu bitkilerin (Angiospermae) sınıflandırılması ve tayin anahtarı kullanılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ranunculaceae, Papaveraceae, Brassicaceae, Caryophyllaceae, Chenopodiaceae familyalarının üyeleri, genel özellikleri ve ayırt edici karakterleri / Ranunculaceae, Papaveraceae, Brassicaceae, Caryophyllaceae, Chenopodiaceae familyalarına ait çeşitli türlerin laboratuarda incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Fabaceae ve Asteraceae familyalarının üyeleri, genel özellikleri ve ayırt edici karakterleri / Fabaceae ve Asteraceae familyalarına ait çeşitli türlerin laboratuarda incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Boraginaceae, Lamiaceae, Scrophulariaceae, Euphorbiaceae familyalarının üyeleri, genel özellikleri ve ayırt edici karakterleri / Boraginaceae, Lamiaceae, Scrophulariaceae, Euphorbiaceae familyalarına ait çeşitli türlerin laboratuarda incelenmesi | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Monokotillerden Liliaceae, Orchidaceae familyalarının üyeleri, genel özellikleri ve ayırt edici karakterleri / Liliaceae, Orchidaceae familyalarına ait çeşitli türlerin laboratuarda incelenmesi | |
| 13. Hafta | Monokotillerden Cyperaceae, Juncaceae, Poaceae familyalarının üyeleri, genel özellikleri ve ayırt edici karakterleri / Cyperaceae, Juncaceae, Poaceae familyalarına ait çeşitli türlerin laboratuarda incelenmesi | |
| 14. Hafta | Genel tekrar amacıyla tohumlu bitkilerin arazide öğrencilere gösterilmesi için arazi gezisi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 24 | 24 | |
| Ödev 2 | 1 | 24 | 24 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 19,5 | 19,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||