| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tohumsuz Bitkiler Sistematiği | BYL203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Başaran DÜLGER |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Başaran DÜLGER (Güz) |
| Dersin Amacı | Tohumsuz bitkilerin kısımlarını tanıtmak, kavratmak ve sistematiklerini yapmak. |
| Dersin İçeriği | Bitkilerde adlandırma ve sınıflandırma sistemleri, Sistematik kategoriler, Procaryota; Cyanophyta, Eucaryota; Chlorophyta, Euglenophyta, Xanthophyta, Cryptophyta, Pyrrophyta, Crysophyta, Bacillariophyta, Phaeophyta, Rhodophyta, Mycophyta, Lichenes, Bryophyta, Pteridophyta bölümlerinin genel özellikleri, yayılışları ve üremeleri. Her bölüme ait sınıf, takım ve familyaların özellikleri. Bunlara ait önemli cinslerin morfoljik özellikleri, üreme ve yayılışları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Genel taksonomik kavramları öğrenme |
| 2 | Tohumsuz bitkileri evrimsel sıraya göre öğrenme |
| 3 | Tohumsuz bitkilerin hayat döngüleri hakkında bilgi sahibi olma |
| 4 | Doğadaki tohumsuz bitki gruplarını kolayca ayırt edebilme |
| 5 | Laboratuvar uygulamaları ile tohumsuz bitkilerin morfolojik yapılarını öğrenme |
| 6 | Farklı tohumsuz bitki türlerinin ekolojik özellikleri ve önemi konusunda yorumlar yapabilme |
| 7 | Ekonomik değeri olan tohumsuz bitkilerle ilgili çalışmalar yapabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitkilerde adlandırma ve sınıflandırma sistemleri, Sistematik kategoriler, Procaryot canlıların özellikleri / Mavi-yeşil algler(Cyanophyta) ve diatomelerin (Diatomae) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 2. Hafta | Chlorophyta bölümlerinin genel özellikleri ve önemli türleri / Yeşil alglerin (Chlorophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 3. Hafta | Euglenophyta, Xanthophyta bölümlerinin genel özellikleri ve önemli türleri / Esmer alglerin (Phaeophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 4. Hafta | Cryptophyta, Pyrrophyta bölümlerinin genel özellikleri ve önemli türleri / Kırmızı alglerin (Rhodophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | |
| 5. Hafta | Crysophyta, Bacillariophyta bölümlerinin genel özellikleri ve önemli türleri / Mantarların (Mycophyta) genel özellikleri. Myxomycetes sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | |
| 6. Hafta | Phaeophyta, Rhodophyta bölümlerinin genel özellikleri ve önemli türleri / Algsi mantarların genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 7. Hafta | Mycophyta; Ascomycetes sınıfının özellikleri, üremeleri (askus oluşumu) ve önemli türleri / Ascomycetes sınıfının genel özellikleri, askuslu mantarlarda yaşam devri ve örneklerin incelenmesi | |
| 8. Hafta | Mycophyta; Basidiomycetes sınıfının özellikleri, üremeleri (basidium oluşumu) ve önemli türleri / Basidiomycetes sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | |
| 9. Hafta | Arasınav | |
| 10. Hafta | Likenlerin genel özellikleri ve önemli türleri / Likenlerin (Lichenophyta) genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 11. Hafta | Bryophyta bölümünün genel özellikleri, üremeleri, Anthocerotopsida sınıfının genel özellikleri ve üremeleri ile önemli türleri / Karayosunlarının ve Hepaticae sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 12. Hafta | Bryophyta bölümünün Marchantiaopsida (Hepaticae), Bryopsida sınıflarının genel özellikleri ve üremeleri ile önemli türleri / Yapraklı karayosunları (Musci) sınıfının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi | |
| 13. Hafta | Pteridophyta bölümünün genel özellikleri, üremeleri ve Lycopodiinae sınıfının önemli türleri / Eğreltiler (Pteridophyta); Kibritotları (Lycopodiinae), Pteridophyta bölümünün genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi. | |
| 14. Hafta | Pteridophyta bölümüne ait olan Equisetine ve Filicinae sınıflarının genel özellikleri ile önemli türleri / Eğreltiler (Pteridophyta); Atkuyrukları (Equisetinae) ve Gerçek eğreltiler ( Filicinae) sınıflarının genel özellikleri ve örneklerin incelenmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 24 | 24 | |
| Ödev 2 | 1 | 24 | 24 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 19,5 | 19,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||