| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Histoloji | BYL202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Salih Tunç KAYA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Histoloji dersinin amacı, öğrencilerin hücre ve dokuların yapısını, morfolojisini ve organizmadaki işlevlerini anlamalarını sağlamak; mikroskobik inceleme ve temel histolojik teknikleri kullanarak dokuların tanımlanmasını ve değerlendirilmesini öğretmektir |
| Dersin İçeriği | Doku tanımı ve dokuların sınıflandırılması, Epitel dokusu, epitel dokunun sınıflandırılması, bez epiteli, dış salgı ve iç salgı bezleri. Bağ dokusu ve çeşitleri, fibrilleri ve hücreleri, yağ dokusu, kan dokusu, kan hücreleri, kıkırdak doku, kıkırdak doku tipleri, kemik doku ve çeşitleri, kemik iliği kan yapımı, kas dokusu ve tipleri, sinir dokusu merkezi ve periferal sinir sistemi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Histolojide temel kavramları, terminolojiyi ve hücre-doku düzeyinde organizasyon ilkelerini açıklar. |
| 2 | Temel doku tiplerini (epitel, bağ, kas ve sinir) histolojik özellikleri açısından değerlendirir ve karşılaştırır. |
| 3 | Mikroskobik inceleme yöntemlerini kullanarak hücre ve doku örneklerini tanımlar. |
| 4 | Organ ve sistemlerin histolojik yapısını fizyolojik işlevlerle ilişkilendirir ve tartışır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Doku tanımı ve dokuların sınıflandırılması | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Epitel doku, epitel dokunun sınıflandırılması/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Hücre zenginliği, kutuplaşma, özel bağlantı bölgeleri, Bazal Lamina/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Bez epiteli, dış salgı ve iç salgı bezleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | |
| 5. Hafta | Bağ dokusu ve çeşitleri, fibrilleri ve hücreleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Yağ dokusu/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 7. Hafta | Kan dokusu, kan hücreleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Kan dokusu, kan hücreleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi/Ara Sınav | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Kıkırdak doku, kıkırdak doku tipleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Kemik doku ve çeşitleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenemesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Kas dokusu ve tipleri, kas reseptörleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Kas dokusu ve tipleri, kas reseptörleri/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sinir doku, sinir hücrelerinin gelişimi/ Laboratuvarda konuyla ilgili preparatların incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 14. Hafta | Merkezi ve periferal sinir sistemi, İmpuls iletimi, beyin ve fonksiyonları | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 20 | 1 | 20 |
| Araştırma | 20 | 1 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 27,5 | 27,5 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||