| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Genel Biyoloji I (Botanik) | BYL101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 2 | 5,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bitki Biyolojisi konularının temelini oluşturacak bilgilerin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Hücrenin tanımı, biyolojik moleküller, viruslar ve prokaryotlar, bitki biyolojisine giriş, prokaryot ve ökaryot bitkiler, Hücre çeperinin yapısı ve fonksiyonu, mitokondri ve lizozomlar, bitkilerde metabolizma olayları, fotosentez, DNA, RNA ve hücre bölünmeleri, protein sentezi, tohumsuz ve tohumlu bitkiler, bitkilerde büyüme ve gelişme, bitki organları, çiçekli ve çiçeksiz bitkilerin dağılımı ve üremeleri, bitkilerin farklı ekosistemlerdeki (tundra, orman, çöl, çayırlık, tropik vs.) ekolojileri ile ilgili konulara giriş ve genel bilgiler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Canlı türlerini tanıma, canlıları yapısal ve işlevsel olarak kavrama |
| 2 | Bitkileri oluşturan hücre, doku, organları tanıma, işlevlerini kavrama |
| 3 | Bitkilerin kimyasal içeriğini kavrama |
| 4 | Organizmaların birbiri ve çevre ile olan etkileşimini analiz etme |
| 5 | Canlılığın kökeni, canlıların gelişim süreci ve kalıtım kavramını öğrenme, bu doğrultuda canlı çeşitliliğini yorumlayabilme |
| 6 | Canlıları ve doğayı koruma bilinci oluşturma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitki biyolojisine giriş, Botanik biliminin çalışma alanları, İsimlendirme ve Sınıflandırma konularına giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Biyolojik moleküller | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Prokaryot ve ökaryot canlılar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Hücre zarı ve çeperinin yapısı, fonksiyonu | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Bitki hücresi ve organelleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | DNA, RNA ve hücre bölünmeleri, protein sentezi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Bitkilerde metabolizma olayları, fotosentez ve solunum | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Tohumsuz ve tohumlu bitkiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Ara sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Bitki Vejetatif Organları (Kök, gövde, yaprak) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Bitki Generatif Organları (Çiçek, Meyve, Tohum) | |
| 12. Hafta | Çiçekli ve çiçeksiz bitkilerin dağılımı ve üremeleri | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Bitkilerde büyüme ve gelişme | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Bitkilerin farklı ekosistemlerdeki ekolojileri ile ilgili konulara giriş ve genel bilgiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR | Vize | 40,00 | |
| Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR | uygulama | 20,00 | |
| Prof. Dr. Ernaz ALTUNDAĞ ÇAKIR | Final | 40,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 2 | 2 | |
| Ödev 1 | 1 | 34 | 34 | |
| Ödev 2 | 1 | 40 | 40 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 40 | 40 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||