| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Avrupa’nın gelişimi, Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi, Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği ve Samsuna çıkışı, kongreler dönemi ve Kurtuluş Savaşı, Saltanatın kaldırılması, Lozan Barış Antlaşması Savaşı, nedenleri, sonuçları ve Osmanlı’nın savaşa girişi, Mondros Mütarekesi ve Anadolu’nun işgali, Atatürk’ün Samsun’a gönderilmesinin nedenleri, Amasya Genelgesi, Ulusal Mücadelenin silahlı aşaması, İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz, Sevr Antlaşması, Mudanya Mütarekesi ve Türk Siyasal Yaşamı, Lozan Barış Antlaşması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler; Cumhuriyet sonrası gerçekleşen devrimleri listeleyebilir. |
| 2 | Cumhuriyet’e yönelik gerçekleşen Şeyh Sait ayaklanması, İzmir suikastı gibi konuları öğrenir. |
| 3 | Çok partili yaşama geçiş sürecini özet halinde yazabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Şeyh Sait ayaklanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | İzmir suikastı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Çok partili Yaşama geçiş denemeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Serbest Cumhuriyet Fırkası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Atatürk Devrimleri ve İlkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki İç ve Dış Politikası | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika ve bu olayların günümüze yansımaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 7 | 7 | |
| Ödev 2 | 1 | 7 | 7 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||