| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunu ve Cumhuriyet tarihini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluş dönemi öncesi fikir ve siyasi hareketlerinden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim anlatılmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenir, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | I, ve Ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | I, ve Ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Arasınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması | |
| 11. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı | |
| 14. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyolojik bilimler alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri kazanır, canlıları yapı, işlev-işleyiş, organizasyon, karşılıklı etkileşimler bağlamında algılayıp tanır, önemini kavrar ve yorumlar. | ✔ | |||||
| 2 | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptar, sentez yaparak problemleri çözmeye yönelik hipotez kurar, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi test eder, sonuçları analiz eder ve yorumlama becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yaşam Bilimleri alanındaki süreç ve olguları güncel bilgi ve yöntemlerle ilişkili olarak öğrenir. Bu bilgileri kullanarak alanı ile ilişkili yerel ve küresel sorunlara çözüm önerileri getirir. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşam Bilimleri alanında modern teknik ve araçları seçer, uygular, geliştirir ve bilişim teknolojilerini yaşamının bir parçası olarak etkin biçimde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde etkin biçimde çalışır ve sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 6 | Alanında yayınlanmış/yayınlanacak olan bilimsel yayınları takip eder ve elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak meslektaşlarına ve toplumun farklı kesimlerine aktarır. Meslektaşlarıyla Türkçe/İngilizce olarak iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 7 | Biyolojik Bilimlerle ilgili güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ve geliştirme yetkinliği kazanır. | ✔ | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla evrensel ve toplumsal etik değerlere ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Biyolojik bilimlerle ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalarda sürdürülebilirlik ilkesine bağlı kalır; yerel/küresel ölçekte etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 1 |
| PY2 | 1 |
| PY3 | 1 |
| PY4 | 1 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 1 |
| PY8 | 3 |
| PY9 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Ödev 2 | 1 | 6 | 6 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||