| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tezhip I | ELS1206 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İpek SOLAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk süsleme sanatlarından Tezhip için desen hazırlayabilen, motif oluşturabilen kâğıt ve altın hazırlayabilen ve tezhip kompozisyonu oluşturabilen kişi yetiştirmek |
| Dersin İçeriği | Klasik motiflerden oluşturulan tezhibin ilk aşamasında ki kompozisyonunu yapabilmek. Kompozisyon oluşturmayı murakka hazırlamayı öğrenmek. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk Tezhip sanatı hakkında öğrenilen kompozisyon ve teknik ve renk bilgilerini aktarır -Türk Tezhip sanatı içinde yer alan halkarın tarihsel gelişimini bilir. -Türk tezhip sanatında kullanılan bitkisel ve hayvansal motifleri bilerek tasarım yapar. -Halkar ve tezhip çizim kurallarını bilerek tasarım yapar. -Halkar ve tezhip çeşitlerini bilir ve yapılan tasarımı bu çeşitlere göre boyayarak uyarlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tezhip sanatının tanımı, tarihsel gelişimi | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Tezhip sanatının tanımı, tarihsel gelişimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Tezhip sanatının tanımı, tarihsel gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Türk tezhip sanatçılarını hayatı ve eserleri | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Günümüzde tezhip sanatı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Tezhip sanatı eserlerinin korunmasına yönelik çalışmalar, Türk tezhibi motiflerini tanıma uygulama | Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Türk tezhip sanatında süsleme unsurları | Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Türk süsleme sanatı motiflerinin tezhip sanatına Uygulanması | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Türk süsleme sanatı motiflerinin tezhip sanatına Uygulanması | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Tezhip sanatı ile ilgili geçmişte yapılan eserlerin araştırılması ve incelenmesi günümüzdeki örnekleriyle birlikte tezhip sanatına yönelik yeni tasarımların oluşturulması ve uygulanması | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 11. Hafta | Günümüzdeki örnekleriyle birlikte tezhip sanatına yönelik yeni tasarımların oluşturulması ve uygulanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Tasarım oluşturulması | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Tasarım oluşturulması | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Günümüzdeki örnekleriyle birlikte tezhip sanatına yönelik yeni tasarımların oluşturulması ve uygulanması | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı çağın iletişim ve teknik olanaklarından yararlanabilmek. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat alanı ile ilgili kavram ve terimler bilgisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat tarihi, estetik, sosyolojisi, psikolojisi ve felsefe ile sanat arasındaki ilişkileri anlayabilmek için bu alanlara ait genel bilgilere sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşadığı çevrenin olanaklarını keşfederek, değerlendirebilmek, eleştirebilmek, kendi sanatsal duyarlılığı ve estetik kaygıları dâhilinde yeniden dizayn edebilme | ✔ | |||||
| 5 | Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme bilgisi ve teknik donanıma sahip olmak ve bu bilgiyi uygulayabilmek. | ✔ | |||||
| 6 | Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme. | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ya da grup olarak sanatsal oluşum ve etkinliklere katılmak | ✔ | |||||
| 8 | Kalıpların dışına çıkabilen, yeni, özgün sanat yapıtları üretebilmek. | ✔ | |||||
| 9 | Bir işin ortaya çıkarılmasından sunumuna kadar ki süreci planlayabilmek. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş dünyadaki evrensel değerler ile Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, sanatsal ve mesleki değerlere sahip ve bu değerler doğrultusunda hareket eden bireyler yetiştirmek. | ✔ | |||||
| 11 | Fikirlerini sözel olarak ifade edebilen bireyler olabilme yetisi kazanmak ve kendi çalışmalarını tartışarak kritik edebilmek. | ✔ | |||||
| 12 | Sanat ile llgili üslupları tanıyabilmek | ✔ | |||||
| 13 | Geleneksel sanatlardaki temel teknikleri uygulayabilmek | ✔ | |||||
| 14 | Geleneksel sanatlar ile ilgili kompozisyon oluşturabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 80 | 80 |
| Araştırma | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||