| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Minyatür I | ELS1204 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İpek SOLAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Geleneksel Türk minyatür sanatında kullanılan insan, hayvan, doğa gibi motiflerin çizimleri ve boyama teknikleri öğretilerek üzerinde uygulama çalışmaları yapılmaktadır |
| Dersin İçeriği | Geleneksel Türk minyatür sanatında kullanılan insan, hayvan, doğa gibi motiflerin çizimleri ve boyama teknikleri öğretilerek üzerinde uygulama çalışmaları yapılmaktadır |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Minyatürün tanımı, tarihçesi ve gelişim süreci hakkında genel bilgilerin ögrenilmesi -Minyatür sanatı teknik usluplarını öğrenir -Minyatürde kullanılan teknikler ve desen cizimleri kuralları hakkında bilgi sahibi olma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Minyatürün tanımı, tarihçesi ve gelişim süreci hakkında genel bilgilerin ögrenilmesi | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Minyatürün tanımı, tarihçesi ve gelişim süreci hakkında genel bilgilerin ögrenilmesi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 3. Hafta | Türk minyatüründe nakkaşhane ve nakkaşlar hakkında bilgilerin ögrenilmesi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | İslam dünyasında minyatürlü yazmalar hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Minyatürde konu secimleri hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Minyatürde kullanılan teknikler ve desen cizimleri kuralları hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Minyatürde kullanılan teknikler ve desen cizimleri kuralları hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Minyatürde kullanılan teknikler ve desen cizimleri kuralları hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Minyatürde tarama tekniği | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Minyatürde sulandırma tekniği | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Minyatürde sulandırma tekniği | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 12. Hafta | Minyatürde Doğa unsurlarını( ağaç, bitki örtüsü, taş, kaya, dağ, deniz, akarsu ve bulut uygulamaları hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Minyatürde Doğa unsurlarını( ağaç, bitki örtüsü, taş, kaya, dağ, deniz, akarsu ve bulut uygulamaları hakkında bilgilendirme | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Minyatürde Doğa unsurlarını( ağaç, bitki örtüsü, taş, kaya, dağ, deniz, akarsu ve bulut uygulamaları hakkında bilgilendirme | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı çağın iletişim ve teknik olanaklarından yararlanabilmek. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat alanı ile ilgili kavram ve terimler bilgisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat tarihi, estetik, sosyolojisi, psikolojisi ve felsefe ile sanat arasındaki ilişkileri anlayabilmek için bu alanlara ait genel bilgilere sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşadığı çevrenin olanaklarını keşfederek, değerlendirebilmek, eleştirebilmek, kendi sanatsal duyarlılığı ve estetik kaygıları dâhilinde yeniden dizayn edebilme | ✔ | |||||
| 5 | Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme bilgisi ve teknik donanıma sahip olmak ve bu bilgiyi uygulayabilmek. | ✔ | |||||
| 6 | Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme. | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ya da grup olarak sanatsal oluşum ve etkinliklere katılmak | ✔ | |||||
| 8 | Kalıpların dışına çıkabilen, yeni, özgün sanat yapıtları üretebilmek. | ✔ | |||||
| 9 | Bir işin ortaya çıkarılmasından sunumuna kadar ki süreci planlayabilmek. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş dünyadaki evrensel değerler ile Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, sanatsal ve mesleki değerlere sahip ve bu değerler doğrultusunda hareket eden bireyler yetiştirmek. | ✔ | |||||
| 11 | Fikirlerini sözel olarak ifade edebilen bireyler olabilme yetisi kazanmak ve kendi çalışmalarını tartışarak kritik edebilmek. | ✔ | |||||
| 12 | Sanat ile llgili üslupları tanıyabilmek | ✔ | |||||
| 13 | Geleneksel sanatlardaki temel teknikleri uygulayabilmek | ✔ | |||||
| 14 | Geleneksel sanatlar ile ilgili kompozisyon oluşturabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 5 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 80 | 80 |
| Araştırma | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||