| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ebru I | ELS1202 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Uygulama ve yüz yüze anlatım |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Türk Ebru sanatının, Kitap sanatları içindeki yeri, kullanım alanlarına göre çeşitlerini özellikleriyle açıklayabilme, klasik eğitim bilgisi ve becerisini kazandırarak çalışma sistemini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, Türk Ebru sanatının, Kitap sanatları içindeki yeri ve kullanım alanları ve ilgili terminoloji, tarihi gelişimi ile ilgili disiplinler arasındaki bağ, örnekler üzerinde anlatılacak. Türk Ebru sanatında klasik eğitimde ebru çeşitleri,farklı kullanım alanları ve uygulama teknikleri uygulanacaktır |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk Ebru sanatının, Kitap sanatları içindeki yeri ile ilgili temel bilgilere sahip olması, |
| 2 | Türk Ebru sanatının kullanım alanları bilgisine sahip olması |
| 3 | Türk Ebru sanatında görülen ebru çeşitlerinin Kitap Sanatlarında farklı uygulama tekniklerini tanıması |
| 4 | Türk Ebru sanatının klasik eğitim bilgisi ve yapılış tekniklerini bilmesi |
| 5 | Türk Ebru sanatında klasik eğitim metotlarıyla özgün tasarımları etkin şekilde sunabilmesi |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ebru boyalarının hazırlanması: geçmiş ve günümüzde durum | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 2. Hafta | Ebru boyalarının hazırlanması: geçmiş ve günümüzde durum | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Ebru fırçalarının hazırlanması ve modern imkanlar | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | Ebru kitresinin hazırlanması: Kitre çeşitleri. | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Ebru kitresinin hazırlanması: Kitre çeşitleri. | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Yüzyıllara göre Ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Yüzyıllara göre Ebru örnekleri ve renk – kompozisyon düzenleri | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ebru uygulamaları: Battal ve türleri. | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Ebru uygulamaları: Şal ebru | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Ebru Applications: Taraklı Ebru | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Ebru Uygulamaları: Çiçek ebru | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 12. Hafta | Ebru Uygulamaları: Çiçek ebru | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 13. Hafta | Akkâse Ebrunun Yapılışı | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Bülbülyuvası Ebrunun Yapılışı | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| Ders Kategorisi | Katkı Yüzdesi |
|---|---|
| Uzmanlık/alan dersleri | 1 |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı çağın iletişim ve teknik olanaklarından yararlanabilmek. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat alanı ile ilgili kavram ve terimler bilgisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat tarihi, estetik, sosyolojisi, psikolojisi ve felsefe ile sanat arasındaki ilişkileri anlayabilmek için bu alanlara ait genel bilgilere sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşadığı çevrenin olanaklarını keşfederek, değerlendirebilmek, eleştirebilmek, kendi sanatsal duyarlılığı ve estetik kaygıları dâhilinde yeniden dizayn edebilme | ✔ | |||||
| 5 | Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme bilgisi ve teknik donanıma sahip olmak ve bu bilgiyi uygulayabilmek. | ✔ | |||||
| 6 | Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme. | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ya da grup olarak sanatsal oluşum ve etkinliklere katılmak | ✔ | |||||
| 8 | Kalıpların dışına çıkabilen, yeni, özgün sanat yapıtları üretebilmek. | ✔ | |||||
| 9 | Bir işin ortaya çıkarılmasından sunumuna kadar ki süreci planlayabilmek. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş dünyadaki evrensel değerler ile Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, sanatsal ve mesleki değerlere sahip ve bu değerler doğrultusunda hareket eden bireyler yetiştirmek. | ✔ | |||||
| 11 | Fikirlerini sözel olarak ifade edebilen bireyler olabilme yetisi kazanmak ve kendi çalışmalarını tartışarak kritik edebilmek. | ✔ | |||||
| 12 | Sanat ile llgili üslupları tanıyabilmek | ✔ | |||||
| 13 | Geleneksel sanatlardaki temel teknikleri uygulayabilmek | ✔ | |||||
| 14 | Geleneksel sanatlar ile ilgili kompozisyon oluşturabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 11 | 11 | |
| Araştırma | 1 | 15 | 15 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 12 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||