| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geleneksel Sanatlara Giriş | ELS1105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İpek SOLAK |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Sedat KAYA (Güz) |
| Dersin Amacı | El sanatlarına yönelik çalışmaların tanımı, gruplandırılması ve sınıflandırılmasının sistematik içinde ele alınması ve güncelliğini koruyan, korumayan el sanatlarının süreçteki değişiminin belirlenmesi. El sanatı üretiminin tanımı ve amacı, gelenekse el sanatları tarihi ve tanımını kavrama. Geleneksel Türk el sanatlarının kapsadığı konular öğrenme. Ham maddelerine göre el sanatı türlerini gruplandırma |
| Dersin İçeriği | El sanatlarına yönelik çalışmaların tanımı, gruplandırılması ve sınıflandırılmasının sistematik içinde ele alınması ve güncelliğini koruyan, korumayan el sanatlarının süreçteki değişiminin belirlenmesi. El sanatı üretiminin tanımı ve amacı, gelenekse el sanatları tarihi ve tanımını kavrama. Geleneksel Türk el sanatlarının kapsadığı konular öğrenme. Ham maddelerine göre el sanatı türlerini gruplandırma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Geleneksel El sanatlarını tanıtmak. Geleneksel el sanatlarının tarihini öğretmek. Geleneksel Türk el sanatlarının kapsadığı konuları öğrenme. Ham maddelerine göre el sanatı türlerini gruplandırma. Geleneksel El sanatlarının tekniklerini öğretme ve bu tekniklerin sürekliliğini sağlamak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | El sanatları üretiminin tanımı | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 2. Hafta | El sanatlarının tarihçesi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 3. Hafta | Geleneksel el sanatlarının kapsadığı konular | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | Geleneksel el sanatlarının kapsadığı konular | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Süsleme ve dekorasyon unsurları | |
| 8. Hafta | Süsleme ve dekorasyon unsurları | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Kitap sanatları El sanatı ve zanaat kavramları | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi) | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Geleneksel Türk sanatlarının uygulamalı eğitimi | Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Geleneksel Türk sanatlarının uygulamalı eğitimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 13. Hafta | Geleneksel Türk sanatlarının uygulamalı eğitimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Geleneksel Türk sanatlarının uygulamalı eğitimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| Ders Kategorisi | Katkı Yüzdesi |
|---|---|
| Uzmanlık/alan dersleri | 1 |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı çağın iletişim ve teknik olanaklarından yararlanabilmek. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat alanı ile ilgili kavram ve terimler bilgisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat tarihi, estetik, sosyolojisi, psikolojisi ve felsefe ile sanat arasındaki ilişkileri anlayabilmek için bu alanlara ait genel bilgilere sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşadığı çevrenin olanaklarını keşfederek, değerlendirebilmek, eleştirebilmek, kendi sanatsal duyarlılığı ve estetik kaygıları dâhilinde yeniden dizayn edebilme | ✔ | |||||
| 5 | Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme bilgisi ve teknik donanıma sahip olmak ve bu bilgiyi uygulayabilmek. | ✔ | |||||
| 6 | Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme. | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ya da grup olarak sanatsal oluşum ve etkinliklere katılmak | ✔ | |||||
| 8 | Kalıpların dışına çıkabilen, yeni, özgün sanat yapıtları üretebilmek. | ✔ | |||||
| 9 | Bir işin ortaya çıkarılmasından sunumuna kadar ki süreci planlayabilmek. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş dünyadaki evrensel değerler ile Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, sanatsal ve mesleki değerlere sahip ve bu değerler doğrultusunda hareket eden bireyler yetiştirmek. | ✔ | |||||
| 11 | Fikirlerini sözel olarak ifade edebilen bireyler olabilme yetisi kazanmak ve kendi çalışmalarını tartışarak kritik edebilmek. | ✔ | |||||
| 12 | Sanat ile llgili üslupları tanıyabilmek | ✔ | |||||
| 13 | Geleneksel sanatlardaki temel teknikleri uygulayabilmek | ✔ | |||||
| 14 | Geleneksel sanatlar ile ilgili kompozisyon oluşturabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 35 | 35 | |
| Araştırma | 1 | 40 | 40 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 31 | 31 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||