| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi ve İletişim Teknolojisi | BIT1101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 1 + 1 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İpek SOLAK |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrenciye bilişim okuryazarlığı kazandırmak için temel düzeyde kelime işlem, elektronik tablolama ve sunu yazılımları kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kelime işlemci yazılımı ile belge oluşturma ve yönetme, metin, paragraf ve bölümleri biçimlendirme, tablo ve liste oluşturma, referans oluşturma ve yönetme, grafik öğeleri ekleme ve biçimlendirme; elektronik tablolama yazılımı ile çalışma sayfaları ve çalışma kitapları oluşturma ve yönetme, veri hücrelerini ve aralıkları yönetme, tablolar oluşturma, formül ve işlevlerle işlemler yapma, grafikler ve nesneler oluşturma; sunu yazılımı ile sunu oluşturma ve yönetme, metin, şekil ve görüntü ekleme ve biçimlendirme, tablo, grafik, SmartArt ve medya ekleme, geçişler ve animasyonlar uygulama, birden çok sunu yönetme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilgisayarın etkin ve verimli bir şekilde kullanılması |
| 1 | Bilgisayarın etkin ve verimli bir şekilde kullanılması |
| 1 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir. |
| 2 | MS Excel uygulamasını kullanarak verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir |
| 2 | Bilgisayar okur yazarlığı |
| 2 | Bilgisayar okur yazarlığı |
| 3 | Tablo oluşturma, grafik çizme |
| 3 | Tablo oluşturma, grafik çizme |
| 3 | İş hayatında kullanılan tablo ve iş yazılarının düzenleme ve yazdırma işlemlerini yapar. |
| 4 | Sunum ve ürün tanıtımı yapılması |
| 4 | Sunum ve ürün tanıtımı yapılması |
| 5 | İnterneti verimli bir şekilde kullanma |
| 5 | İnterneti verimli bir şekilde kullanma |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Microsoft Word’ü Anlamak, Temel Düzenleme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Karakter Biçimlendirme, Paragraf Biçimlendirme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | MS Excel - Veri işlemleri. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | MS Excel - Satır ve sütun işlemleri. | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | MS Excel - Taşıma- kopyalama ve özel yapıştırma işlemleri. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 6. Hafta | MS Excel - Otomatik düzeltme ve doldurma seçenekleri, bul-değiştir-git, küçük resim ve açıklama eklemek, resim araç çubuğunun kullanılması. | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | MS Excel - Biçimlendirme işlemleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Çalışma Sayfalarını Biçimlendirme, Çalışma Sayfalarını Yönetme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Verilerle ve Makrolarla Çalışma, Gelişmiş Formülleri Kullanma | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | MS Excel - Formül yazımı mevcut formüllerin kullanımı ve matamatiksel fonksiyonlar. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | MS Excel - Formül yazımı mevcut formüllerin kullanımı ve matamatiksel fonksiyonlar. | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Sunu Tasarlama, Slaytlara Tablo Ekleme, Sunuda Grafik Kullanma | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | SmartArt Grafikleri Oluşturma, Sunuya Grafik Ekleme, Animasyon ve Multimedya Kullanma | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Sunuyu Koruma ve Paylaşma, Sunuyu Sunma | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı çağın iletişim ve teknik olanaklarından yararlanabilmek. | ✔ | |||||
| 2 | Sanat alanı ile ilgili kavram ve terimler bilgisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat tarihi, estetik, sosyolojisi, psikolojisi ve felsefe ile sanat arasındaki ilişkileri anlayabilmek için bu alanlara ait genel bilgilere sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Yaşadığı çevrenin olanaklarını keşfederek, değerlendirebilmek, eleştirebilmek, kendi sanatsal duyarlılığı ve estetik kaygıları dâhilinde yeniden dizayn edebilme | ✔ | |||||
| 5 | Sanat ve tasarım konusunda gerekli malzeme bilgisi ve teknik donanıma sahip olmak ve bu bilgiyi uygulayabilmek. | ✔ | |||||
| 6 | Yaratıcı düşüncenin oluşumunda görme, algılama, farkına varma, ifade edebilme ve bu farklılıkları yeni bir kurgu ve düşünce için bir araya getirebilme. | ✔ | |||||
| 7 | Bireysel ya da grup olarak sanatsal oluşum ve etkinliklere katılmak | ✔ | |||||
| 8 | Kalıpların dışına çıkabilen, yeni, özgün sanat yapıtları üretebilmek. | ✔ | |||||
| 9 | Bir işin ortaya çıkarılmasından sunumuna kadar ki süreci planlayabilmek. | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş dünyadaki evrensel değerler ile Türkiye Cumhuriyeti Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, sanatsal ve mesleki değerlere sahip ve bu değerler doğrultusunda hareket eden bireyler yetiştirmek. | ✔ | |||||
| 11 | Fikirlerini sözel olarak ifade edebilen bireyler olabilme yetisi kazanmak ve kendi çalışmalarını tartışarak kritik edebilmek. | ✔ | |||||
| 12 | Sanat ile llgili üslupları tanıyabilmek | ✔ | |||||
| 13 | Geleneksel sanatlardaki temel teknikleri uygulayabilmek | ✔ | |||||
| 14 | Geleneksel sanatlar ile ilgili kompozisyon oluşturabilmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY4 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY5 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY6 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN | 3+1 | Vize | 40,00 |
| Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN | 3+1 | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 6 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||