Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Soyut Cebir MAE308 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Cebir öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini, ilgili kaynakları ve kullanımını, ölçme ve değerlendirmeyi ve materyal kullanımını kazandırmak.
Dersin İçeriği Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Aritmetikten cebire geçiş ve cebirsel düşünmeyi değerlendirir.
2 Cebir öğretiminde farklı gösterimleri kullanır.
3 Cebir öğretimindeki kavram yanılgılarını tespit eder.
4 Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler.
5 Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Cebirsel Düşünme ve matematik için önemi. Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Aritmetik ve Cebir İlişkisi. Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Cebir ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Etkinlik temelli cebir öğretimi. Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
5. Hafta Cebir öğretiminde materyal kullanımı. Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
6. Hafta Tasarım yolu ile cebir öğretimi. Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi. Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma
10. Hafta Diğer ülkelerde cebir öğretim örnekleri. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma
11. Hafta Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları. Araştırma, Görüşme
12. Hafta Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Araştırma, Görüşme
13. Hafta Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. Görüşme, Araştırma
14. Hafta Final Araştırma, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
3 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
17 Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
24 Öğrenmeyi öğrenir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 0
PY3 0 0 0 5 3
PY17 3 0 0 5 4
PY24 0 0 0 0 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çelik, D. ve Arslan, Z. (2019). Cebir Öğretimi. G. Hacıömeroğlu ve K. Tarım (Eds.), Matematik Öğretiminin Temelleri Ortaokul içinde, (119-168). Ankara: Anı Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 13 3 39
Araştırma 1 3 3
Diğer Faaliyetler 1 6 6
Sınavlar
Ödev 1 1 10,5 10,5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0