| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elementer Sayı Kuramı | MAE307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bölünebilme kavramını, kongrüansları, lineer Diophant denklemlerini, aritmetik fonksiyonları ve bunlarla ilgili temel kavram ve sonuçları öğretebilecek ve uygulamasını yapabilecek oranda öğretmek, kavramların tarihsel gelişiminden haberdar etmek. |
| Dersin İçeriği | Bölünebilirlik, asal sayı, kongrüens kavramları ve sayı teoremlerini açıklayabilecektir. Bölünebilirlik, asal sayı, kongrüens kavramları ve sayı teoremlerini yorumlayabilecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bölünebilirlik, asal sayı, kongrüens kavramları ve sayı teoremlerini açıklayabilecektir. |
| 2 | Bölünebilirlik, asal sayı, kongrüens kavramları ve sayı teoremlerini yorumlayabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tamsayılarda bölünebilme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Asal Sayılar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sayılar teorisinde önemli fonksiyonlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Kongrüanslar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Lineer kongrüans | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Tamsayılarda asal çarpanlara ayrılışın tekliği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Primitif kökler ve indeksler | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Kuadratik Rezidüler (ikinci dereceden) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Kuadratik Rezidüler (ikinci dereceden) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Kuadratik Rezidüler (ikinci dereceden) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Şifreleme konuları ve günlük yaşamda uygulama alanları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Şifreleme konuları ve günlük yaşamda uygulama alanları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sürekli kesirler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Sürekli kesirler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 27 | Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanarak temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, tarihsel gelişimi ve sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | ✔ | |||||
| 28 | Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır. | ✔ | |||||
| 30 | Matematiğe yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisinin bağlamını bilir; matematik eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY27 | 4 | 4 |
| PY28 | 1 | 1 |
| PY30 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 5,47 | 76,58 |
| Toplam İş Yükü | 76,58 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||