| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | YBS504 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 1 | 0,0 | 7,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İzzet KILINÇ, Prof. Dr. Hakan Murat ARSLAN, Doç. Dr. Fatih KAYAALP, Doç. Dr. Gülçin ERSÖZ DEMİR, Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY, Doç. Dr. REMZİ BAŞAR, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YANARTAŞ | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Gülçin ERSÖZ DEMİR (Güz), Doç. Dr. REMZİ BAŞAR (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ali AKAYTAY (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YANARTAŞ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Oğuz DEMİREL (Güz), Dr. Öğr. Üyesi SAİD ALTINIŞIK (Güz), Prof. Dr. Hakan Murat ARSLAN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu ders, yüksek lisans öğrencilerinin araştırma yöntemleri, akademik yazım, literatür tarama ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler, kendi araştırma konuları üzerinde çalışarak, akademik bir araştırma sürecinin her aşamasında bilgi ve beceri kazanacaklardır. | 
| Dersin İçeriği | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Akademik literatür taramasını etkili bir şekilde yapabilecek, | 
| 2 | Araştırmalarını akademik yazım kurallarına uygun bir şekilde raporlayabilecek, | 
| 3 | Bilimsel sunum teknikleriyle sunum hazırlayabilecek ve sunabileceklerdir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş ve Dersin Amacı | |
| 2. Hafta | Bilimsel Araştırma Süreci | |
| 3. Hafta | Literatür Tarama Teknikleri | |
| 4. Hafta | Akademik Yazım İlkeleri ve Etik | |
| 5. Hafta | Araştırma Metodolojisi | |
| 6. Hafta | Araştırma Tasarımı | |
| 7. Hafta | Veri Analizi Teknikleri | |
| 8. Hafta | Araştırma Bulguları ve Yorumlanması | |
| 9. Hafta | Seminer Çalışmalarının Planlanması | |
| 10. Hafta | Akademik Sunum Teknikleri | |
| 11. Hafta | Bireysel Sunumlar ve Geri Bildirim | |
| 12. Hafta | Bireysel Sunumlar ve Geri Bildirim | |
| 13. Hafta | Araştırma Raporu Yazımı | |
| 14. Hafta | Değerlendirme ve Kapanış | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili olan projelerin planlama, programlama ve yönetme safhalarında etkinlikle rol alabilir, proje süreçlerini tasarlayabilir, proje performansını ölçebilir ve risk analizlerini yapabilir. | ✔ | |||||
| 2 | Yönetim bilişim sistemlerini analiz etme, tasarlama, hayata geçirme ve işletme ile ilgili temel yetkinliklere sahiptir. Bu süreçlere yönelik yöntemleri ve araçları etkinlikle kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik tarihi ve güncel bilgilere sahiptir. X | ✔ | |||||
| 4 | Yönetim bilişim sistemleri ve yakın alanlardaki güncel teorik ve teknik gelişmeleri, akademik literatürü ve uygulamaları takip edebilir, analiz ve sentez ederek değerlendirebilir | ✔ | |||||
| 6 | Yönetim bilişim sistemlerini ve bu alanda çalışanları kapsayan konularda farklı nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilir ve bilimsel çalışmalar yürütebilir ve raporlayabilir. | ✔ | |||||
| 7 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili konularda temel sorunları tespit edebilir, çözümler geliştirebilir, bu çözümleri temel yönetim prensipleri ve yaklaşımları doğrultusunda hayata geçirebilir ve hedeflerle kıyaslayarak sonuçlarını değerlendirebilir. | ✔ | |||||
| 8 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde strateji planlama ve oluşturma faaliyetlerine etkinlikle katılabilir, üniversite-sektör işbirliğine katkı sağlayacak çalışmalar yapabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Yönetim bilişim sistemleri ile ilgili alanlarda faaliyet gösteren işletmelerde strateji planlama ve oluşturma faaliyetlerine etkinlikle katılabilir, üniversite-sektör işbirliğine katkı sağlayacak çalışmalar yapabilir. | ✔ | |||||
| 10 | Çalışmalarını hem bağımsız hem de çok disiplinli bir takımın üyesi veya lideri olarak sürdürebilir. | ✔ | |||||
| 11 | Alanındaki hukuk ve etik kurallarını önemser ve çalışmalarını bu kurallar çerçevesinde yürütür. | ✔ | |||||
| 12 | Yönetim bilişim sistemleri alanı ile girişimcilik arasındaki ilişkileri kurabilir ve asgari girişimci özelliklerini kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 
| PY12 | 2 | 2 | 2 | 
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 | 
| Ara Sınav 2 | 1 | 20 | 20 | |
| Ödev 1 | 14 | 4 | 56 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 | |
| Uygulama DS | 1 | 21,5 | 21,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 229,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 7,0 | ||