Rapor Tarihi: 12.12.2025 15:14
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Modelleme | MTÖ404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklar. |
| 2 | Matematiksel modellemeye yönelik etkinlik ve problem durumlarını çözer. |
| 3 | Matematiksel modellemeye yönelik etkinlik ve farklı problem durumları tasarımını yapar. |
| 4 | Matematiksel modellemeye dayalı etkinliklerin sınıf içinde uygulanmasına yönelik mikroöğretim uygulamaları gerçekleştirir. |
| 5 | Matematiksel modellemeye dayalı problemlerin değerlendirmesini yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin tanıtımı, izlencenin incelenmesi, model ve matematik eğitiminde model kullanımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Model ve modelleme arasındaki ilişki, matematiksel modelleme (Örnek modeller) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Matematiksel modelleme süreci ve literatürde yer alan farklı modelleme süreçlerinin incelenmesi | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Matematiksel modellemenin matematik öğretiminde yeri ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 5. Hafta | Farklı modelleme perspektifleri (farklı perspektiflere göre örnek etkinlikler) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Matematiksel modelleme yeterlikleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Matematiksel modelleme süreci ve modelleme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Modelleme etkinliklerinin öğretimde kullanımı (örnek etkinlikler) | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Farklı modelleme perspektiflerine göre modelleme etkinliklerinin özellikleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Modelleme etkinliklerinin sınıf ortamında uygulanma süreci | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Örnek etkinlikler tasarım süreci | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Mikro-öğretim uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Mikro-öğretim uygulamaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
| PY17 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY18 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Görüşme | 1 | 10 | 10 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 10 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||