| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Rehberlik | MB404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmak. |
| Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Psikolojik danışma ve rehberlikte temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
| 2 | Rehberliğin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklar. |
| 3 | Rehberliği türlerine göre sınıflandırır. |
| 4 | Bireyin hangi alanda rehberliğe ihtiyaç duyduğuna dikkat edin. |
| 5 | Kişisel rehberliğin kavramlarını bilir |
| 6 | Eğitim Rehberliğinin amacını ve kapsamını açıklayın. |
| 7 | Mesleki gelişim teorilerini bilir. |
| 8 | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık kavramlarını bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitim Sürecinde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Rehberliğin Tarihsel Gelişimi ve Temelleri, Öğretim Hizmetleri ile Rehberlik Hizmetlerini Karşılaştırılması | |
| 3. Hafta | Rehberlik Modelleri ve İnsancıl Yaklaşım | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Rehberlik Hizmet Alanları | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Eğitsel Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Kişisel Rehberlik | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Mesleki Danışma Kuramları | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Mesleki Danışma Kuramlarında Temel Kavramlar | |
| 9. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri: Test Teknikleri | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Bireysel Tanıma Teknikleri: Test Dışı Teknikler | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Okullarda Karşılaşabileceğiniz Bazı Sorunlar | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik1 | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Özel Eğitimde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik2 | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Rehberlikte Örgütlenme Sistemi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. | ✔ | |||||
| 16 | Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. | ✔ | |||||
| 34 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 35 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY16 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY34 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY35 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 13,5 | 13,5 |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||