| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | MB402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 12,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN, Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI, Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar. |
| 2 | Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. |
| 3 | Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler. |
| 4 | Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder. |
| 5 | Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Öğretim ortamlarını hazırlama | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 11. Hafta | Öğretim ortamlarını hazırlama | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Sınıfı yönetme | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 14. Hafta | Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 5 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | ✔ | |||||
| 14 | çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 |
| PY6 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 |
| PY18 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 8 | 104 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 3 | 39 |
| Araştırma | 13 | 3 | 39 | |
| Görüşme | 13 | 2 | 26 | |
| Sunum (Hazırlık) | 8 | 1 | 8 | |
| Diğer Faaliyetler | 13 | 3 | 39 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 12,0 | ||