Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II MB402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 6 5,0 12,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN, Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI, Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinlikleri ile ilgili gözlemler yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmek
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
2 Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
3 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersi işler.
4 Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
5 Öğretmenlik mesleki bilgi ve becerileri açısından öz değerlendirme yapar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
3. Hafta Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
4. Hafta Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler
6. Hafta Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme Diğer Faaliyetler, Araştırma, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Öğretim ortamlarını hazırlama Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Uygulama
11. Hafta Öğretim ortamlarını hazırlama Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Sınıfı yönetme Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler
13. Hafta Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma Uygulama, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
14. Hafta Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
5 Bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6 İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
14 çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
18 Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY3 5 5 5 5 5
PY5 5 3 2 4 2
PY6 5 3 2 2 5
PY14 5 5 3 4 5
PY18 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Hacı Sulak/ Hidayet Sulak/Önder Pilten/Ahmet Doğan. Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. EĞİTİM KİTABEVİ
  • Vedat Aktepe, Elvan Yalçınkaya. Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması.PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 8 104
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 13 3 39
Araştırma 13 3 39
Görüşme 13 2 26
Sunum (Hazırlık) 8 1 8
Diğer Faaliyetler 13 3 39
Toplam İş Yükü 255
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 12,0