| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mantıksal Akıl Yürütme | MTÖ405 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının çıkarım yapma, önermelerin geçerliliğini savunma, genellemelerde bulunma, mantıksal örüntüleri kullanarak stratejiler yapılandırma gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlayarak matematiğin mantıksal akıl yürütme süreçlerini doğru ve etkin biçimde kullanmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma, mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çıkarım yapma ve akıl yürütme süreçlerini bilir. |
| 2 | Farklı düşünme süreçleri içerisinde genellemelerde bulunur. |
| 3 | Herhangi bir matematiksel durumu örüntü ve ilişkileri açıklayarak ve kullanarak analiz eder. |
| 4 | Yuvarlama yaparak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur. |
| 5 | Uygun sayıları gruplandırarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur. |
| 6 | İlk ve son basamakları kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur. |
| 7 | Kendi stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunur. |
| 8 | Belirli bir referans noktasını kullanarak ölçmeye ilişkin tahminlerde bulunur. |
| 9 | Ortaokul matematiğinde mantıksal akıl yürütme süreçleriyle ilişkili bir mikro öğretim ders tasarısı hazırlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Akıl yürütme ile ilgili temel kavramlar | Görüşme |
| 2. Hafta | Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma. | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma. | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Akıl yürütmede örüntü ve ilişkilerin rolü. | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Akıl yürütmede kullanılan stratejiler. | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Tahminde bulunma ve Akıl yürütme türleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Analoji, tümevarım ve tümdengelim | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Orantısal ve olsaılıksal akıl yürütme | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Kusurlu akıl yürütme. | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Akıl ve zeka oyunlarındaki akıl yürütme | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Akıl ve zeka oyunlarındaki akıl yürütme | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | İşlenen konulara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama ve yorumlama | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | İşlenen kavramlara ait öğrenci zorluklarını ve hatalarını inceleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY17 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
| PY18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 10,5 | 10,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||