| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN, Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI, Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ, Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN, Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Azize DİGİLLİ BARAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ (Güz), Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitsel etkinlikler hakkında gözlem yapmak, özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı mikro öğretim uygulamalarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemleyerek; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro öğretim uygulamaları yapmak; dersle ilgili etkinlikler ve materyaller geliştirmek; öğretim ortamlarının hazırlanması; sınıf yönetimi, ölçme, değerlendirme ve yansıtma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler, meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir ders için hazırlık çalışmaları yapacaklardır. |
| 2 | Öğrenciler müfredattaki kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenlerler. |
| 3 | Öğrenciler, meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir ders alacaklardır. |
| 4 | Öğrenciler, sınıfta istenmeyen davranışlardan kaçınmanın ve bunlarla başa çıkmanın yollarını tanıyacaklardır. |
| 5 | Öğrenciler mesleki bilgi ve beceriler açısından öz değerlendirme yapacaklardır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Alanına özgü öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemlemek | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Alanına özgü öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemlemek | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Alanına özgü öğretim yöntem ve tekniklerini gözlemlemek | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Alanına özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro öğretim uygulamaları yapmak | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Alanına özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro öğretim uygulamaları yapmak | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Alanına özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro öğretim uygulamaları yapmak | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Dersle ilgili etkinlik ve materyallerin geliştirilmesi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Dersle ilgili etkinlik ve materyallerin geliştirilmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Dersle ilgili etkinlik ve materyallerin geliştirilmesi | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Öğretim ortamlarının hazırlanması | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Öğretim ortamlarının hazırlanması | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Öğretim ortamlarının hazırlanması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Öğretim ortamlarının hazırlanması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 14 | çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 16 | Öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| 26 | sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| PY16 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 |
| PY18 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
| PY26 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 8 | 104 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 3 | 39 |
| Araştırma | 13 | 3 | 39 | |
| Görüşme | 13 | 2 | 26 | |
| Sunum (Hazırlık) | 8 | 1 | 8 | |
| Diğer Faaliyetler | 13 | 3 | 39 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||