Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Olasılık ve İstatistik Öğretimi MAE304 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilerin temel düzeyde ihtiyaç duyacakları istatistik ve olasılık konuları ilgili kavram ve fikirleri geliştirmelerini, bu kavramlar ve fikirler arasında anlamlı ilişkiler kurmalarını sağlamak ve istatistiksel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramların dayandığı temelleri ve öğrenme kuramlarını göz önünde bulundurarak etkili öğrenme için etkinlikler hazırlar.
2 Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları öğrencilerin nasıl algıladıklarını analiz eder.
3 Olasılık ve istatistik öğretimde kullanılan araç-gereç, teknoloji ve materyallerin öğretime katkılarını bilir.
4 5-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan olasılık ve istatistik konusu ile ilgili bir kazanıma ilişkin ders planı tasarlar ve uygular.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık çeşitleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma
3. Hafta Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık)
5. Hafta Veri toplama, verilerin organize edilmesi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme
6. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Verilerin gösterimi ve analizi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
10. Hafta Dağılım kavramı ve sıklık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
11. Hafta Çarpıklık ve basıklık ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Diğer Faaliyetler, Görüşme
12. Hafta Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi Diğer Faaliyetler, Görüşme
14. Hafta İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
2 Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
18 Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
19 Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 0 4 5 0
PY2 5 0 4 0
PY18 5 0 3 5
PY19 0 0 4 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Olasılık ve İstatistik Öğretimi Sibel Yeşildere, Hatice Akkoç Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Ortaokulda Matematik Öğretimi (5 - 8. Sınıflar), Yaşar Baykul, Pegem
  • İlköğretimde Matematik Öğretimi İlköğretim 2. Kademe - 6. 7. ve 8. Sınıflarda, Murat Altun, Alfa Aktüel Yayıncılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 3 18
Görüşme 1 3 3
Sunum (Hazırlık) 1 2 2
Diğer Faaliyetler 2 5 10
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0