| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olasılık ve İstatistik Öğretimi | MAE304 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin temel düzeyde ihtiyaç duyacakları istatistik ve olasılık konuları ilgili kavram ve fikirleri geliştirmelerini, bu kavramlar ve fikirler arasında anlamlı ilişkiler kurmalarını sağlamak ve istatistiksel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramların dayandığı temelleri ve öğrenme kuramlarını göz önünde bulundurarak etkili öğrenme için etkinlikler hazırlar. |
| 2 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları öğrencilerin nasıl algıladıklarını analiz eder. |
| 3 | Olasılık ve istatistik öğretimde kullanılan araç-gereç, teknoloji ve materyallerin öğretime katkılarını bilir. |
| 4 | 5-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan olasılık ve istatistik konusu ile ilgili bir kazanıma ilişkin ders planı tasarlar ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık çeşitleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 3. Hafta | Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Veri toplama, verilerin organize edilmesi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Verilerin gösterimi ve analizi ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Dağılım kavramı ve sıklık dağılımları ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Çarpıklık ve basıklık ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Konulara ilişkin ders içeriği düzenleme ve uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri ve öğretimi, günlük hayat ilişkisi | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | İstatistik ve Olasılık öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerin analizi | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 2 | Yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| 19 | Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 4 | 5 | 0 |
| PY2 | 5 | 0 | 4 | 0 |
| PY18 | 5 | 0 | 3 | 5 |
| PY19 | 0 | 0 | 4 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Görüşme | 1 | 3 | 3 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 2 | 2 | |
| Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||