| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cebir Öğretimi | MAE302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Cebir öğretimi için gerekli öğretim yöntem ve tekniklerini, ilgili kaynakları ve kullanımını, ölçme ve değerlendirmeyi ve materyal kullanımını kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Cebirsel düşünme, cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi; cebir öncesi dönem; aritmetik-cebir ilişkisi; genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme; temel cebir kavramları; cebir öğretiminde farklı gösterimler; değişken, cebirsel ifade, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, özdeşlikler ve eşitsizlikler konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme, uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Aritmetikten cebire geçiş ve cebirsel düşünmeyi değerlendirir. |
| 2 | Cebir öğretiminde farklı gösterimleri kullanır. |
| 3 | Cebir öğretimindeki kavram yanılgılarını tespit eder. |
| 4 | Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler. |
| 5 | Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Cebirsel Düşünme ve matematik için önemi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Aritmetik ve Cebir İlişkisi. | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Cebir ve öğretiminin tarihsel gelişimi. | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Etkinlik temelli cebir öğretimi. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Cebir öğretiminde materyal kullanımı. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Tasarım yolu ile cebir öğretimi. | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme perspektifi. | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı. | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Diğer ülkelerde cebir öğretim örnekleri. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları. | Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | Görüşme, Araştırma |
| 13. Hafta | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi. | Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 24 | Öğrenmeyi öğrenir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 |
| PY17 | 3 | 0 | 0 | 5 | 4 |
| PY24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 13 | 3 | 39 |
| Araştırma | 1 | 3 | 3 | |
| Görüşme | 1 | 10 | 10 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 10 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 10,5 | 10,5 |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||