| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Geometri ve Ölçme Öğretim | MAE303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını geometri ve ölçme ile ilgili temel kavramları nasıl öğretecekleri konusunda bilgilendirmek. Geometri ve ölçme konuları için ders içeriği düzenleme, uygun öğretim materyali hazırlama, uygun öğretim stratejisi kullanma konuları hakkında bilgilendirme. Öğrenci zorlukları, kavram yanılgıları ve nedenleri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirme. |
| Dersin İçeriği | Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Van Hiele geometri anlama düzeylerini bilir. |
| 2 | Temel geometrik kavramlar, geometrik yapıları ve geometrik cisimleri tanır. |
| 3 | Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait konular hakkındaki öğrenci kavram yanılgılarını bilir. |
| 4 | Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait konular hakkındaki öğrenci kavram yanılgılarını gidermeye yönelik önerilerde bulunur. |
| 5 | Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait kazanımlarına yönelik ders planı hazırlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtımı, Geometri öğretiminin tarihi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Geometri Öğretimi & Zihnin Geometrik Düşünme Alışkanlıkları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Geometrik Düşünme - Van Hiele Geometri Anlama Düzeyleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Temel geometrik kavramlar ve öğretimi & Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Düzlemde doğruların birbirine göre konumları ve öğretimi - Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çember ve daire öğretimi - Ders Planı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çokgenlerin öğretimi - Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Üçgen ve öğretimi - Ders Planı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 10. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi: Eşlik ve benzerlik öğretimi - Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi: Özel dörtgenler ve öğretimi - Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Geometrik dönüşümler & Ders Planı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çevre ve alan ölçme & Ders Planı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Geometrik cisimler ve öğretimi & Ders Planı | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | ✔ | |||||
| 15 | matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 18 | Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir. | ✔ | |||||
| 22 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 24 | Öğrenmeyi öğrenir. | ✔ | |||||
| 28 | Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY18 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY22 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY24 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY28 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 2 | 22 |
| Araştırma | 10 | 2 | 20 | |
| Görüşme | 3 | 3 | 9 | |
| Sunum (Hazırlık) | 3 | 3 | 9 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||