Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geometri ve Ölçme Öğretim MAE303 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI (Güz)
Dersin Amacı Öğretmen adaylarını geometri ve ölçme ile ilgili temel kavramları nasıl öğretecekleri konusunda bilgilendirmek. Geometri ve ölçme konuları için ders içeriği düzenleme, uygun öğretim materyali hazırlama, uygun öğretim stratejisi kullanma konuları hakkında bilgilendirme. Öğrenci zorlukları, kavram yanılgıları ve nedenleri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirme.
Dersin İçeriği Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Van Hiele geometri anlama düzeylerini bilir.
2 Temel geometrik kavramlar, geometrik yapıları ve geometrik cisimleri tanır.
3 Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait konular hakkındaki öğrenci kavram yanılgılarını bilir.
4 Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait konular hakkındaki öğrenci kavram yanılgılarını gidermeye yönelik önerilerde bulunur.
5 Geometri ve ölçme öğrenme alanına ait kazanımlarına yönelik ders planı hazırlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dersin Tanıtımı, Geometri öğretiminin tarihi Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Geometri Öğretimi & Zihnin Geometrik Düşünme Alışkanlıkları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta Geometrik Düşünme - Van Hiele Geometri Anlama Düzeyleri Sunum (Hazırlık), Görüşme, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Temel geometrik kavramlar ve öğretimi & Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Düzlemde doğruların birbirine göre konumları ve öğretimi - Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çember ve daire öğretimi - Ders Planı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çokgenlerin öğretimi - Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Üçgen ve öğretimi - Ders Planı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
10. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi: Eşlik ve benzerlik öğretimi - Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi: Özel dörtgenler ve öğretimi - Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Geometrik dönüşümler & Ders Planı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
13. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Çevre ve alan ölçme & Ders Planı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Geometrik cisimler ve öğretimi & Ders Planı Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
6 İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
15 matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
18 Matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
22 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
24 Öğrenmeyi öğrenir.
28 Ülkemizde ve dünyada matematik eğitimi ile ilgili gelişmeleri takip eder, matematik öğretim programının gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özelliklerini dikkate alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY3 0 0 0 4 4
PY6 4 4 4 4 4
PY15 3 3 3 3 3
PY18 5 5 5 5 5
PY22 5 5 5 5 5
PY24 4 4 4 4 4
PY28 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Geometri ve Ölçme Öğretimi. Prof. Dr. Recep Aslaner, İnönü Üniversitesi Yayınları
  • Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. Dough French, Edit. Burçin Gökkurt Özdemir & Tuğba Uygun, Anı Yayıncılık
  • Geometri ve Öğretimi. Edit. Tuba Ağırman Aydın ve Betül Küçük Demir, Pegem Akademi.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 11 2 22
Araştırma 10 2 20
Görüşme 3 3 9
Sunum (Hazırlık) 3 3 9
Diğer Faaliyetler 1 1 1
Sınavlar
Ödev 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0