Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sayıların Öğretimi MAE301 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. EMİNE NUR ÜNVEREN BİLGİÇ (Güz)
Dersin Amacı Sayı sistemleri, çeşitli sayı kümeleri ve bu konular ile ilgili temel kavramların öğretimini gerçekleştirmek; bu konular ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirlemek ve çözüm önerileri getirmek
Dersin İçeriği Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları; Oran, orantı kavramları ve uygulamaları; Reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler; Rasyonel ve irrasyonel sayılar; Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); Bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); Bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Çeşitli sayı kümelerinin temel özelliklerini ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenir.
2 EKOK ve EBOB; oran ve orantı konularının uygulamalarını gerçekleştirir.
3 Kümeler ve kümeler ile ilgili temel konuların öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenir
4 Sayılar konusu ile ilgili öğrencilerde oluşabilecek kavram yanılgılarını belirler ve çözüm önerileri getirir.
5 Sayılar konusu ile ilgili temel kavramların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kurar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sayı sistemi kurma, doğal sayılar, doğal sayılarda işlemler, değişik tabanlı sayılar Görüşme, Sunum (Hazırlık)
2. Hafta Tam sayılar, çarpanlar ve katları, bölünebilme kuralları Sunum (Hazırlık), Görüşme
3. Hafta EKOK ve EBOB kavramları ve uygulamaları Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Oran, orantı kavramları ve uygulamaları Sunum (Hazırlık), Görüşme
5. Hafta Reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar Sunum (Hazırlık), Görüşme
6. Hafta Kesirler, ondalık gösterimler, yüzdeler Sunum (Hazırlık), Görüşme
7. Hafta Rasyonel ve irrasyonel sayılar Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kümeler ve kümelerle ilgili temel kavramlar konularının öğretimi ile ilgili ders içeriğini düzenleme Sunum (Hazırlık), Görüşme
10. Hafta Konularla ile ilgili öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma Görüşme
11. Hafta Sayılar ile ilgili öğrenci düşüncesini anlama ve yorumlama Sunum (Hazırlık), Görüşme
12. Hafta Sayılar ile ilgili öğrenci zorluklarını ve hatalarını inceleme Sunum (Hazırlık), Görüşme
13. Hafta Sayılar ile ilgili kavram yanılgılarını ve nedenlerini inceleme Sunum (Hazırlık), Görüşme
14. Hafta Final Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
6 İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY3 0 0 5 0 4
PY6 0 5 4 4 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Matematik Öğretiminin Temelleri, G. Hacıömeroğlu, K. Tarım, Anı Yayıncılık.
  • Ortaokulda Matematik Öğretimi ( 5 - 8. Sınıflar ), Yaşar Baykul, Pegem.
  • İlkokul ve Ortaokul Matematiği, John A. Van De Walle, Karen S. Karp, Jennifer M. Bay, Williams, Nobel Akademik Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 6 3 18
Araştırma 6 1 6
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 11,5 11,5
Ödev 1 1 20 20
Ödev 2 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0