| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | MBZ205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Program Gelistirmede Temel Kavramlar | Görüşme |
| 2. Hafta | Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri | Görüşme |
| 3. Hafta | Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri | Görüşme |
| 4. Hafta | Program Gelistirme Süreci | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Eğitim Programları Modelleri | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Eğitim Programları Modelleri | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi | Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Amaçların Düzenlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi | Araştırma |
| 11. Hafta | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi | Araştırma |
| 12. Hafta | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 14. Hafta | Final | Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 34 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik |
|---|
| PY34 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 10 | 2 | 20 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 5 | 5 |
| Görüşme | 10 | 2 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||