Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme MBZ205 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR (Güz)
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin program geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve uygulamaları ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Program Gelistirmede Temel Kavramlar Görüşme
2. Hafta Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri Görüşme
3. Hafta Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri Görüşme
4. Hafta Program Gelistirme Süreci Diğer Faaliyetler, Görüşme
5. Hafta Eğitim Programları Modelleri Diğer Faaliyetler
6. Hafta Eğitim Programları Modelleri Diğer Faaliyetler
7. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi Araştırma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Amaçların Düzenlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi Araştırma
11. Hafta Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi Araştırma
12. Hafta Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Araştırma, Sunum (Hazırlık)
13. Hafta Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi Sunum (Hazırlık), Araştırma
14. Hafta Final Sunum (Hazırlık), Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
34 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik
PY34
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.
  • Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 10 2 20
Ders Dışı
Araştırma 1 5 5
Görüşme 10 2 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 1 1,5 1,5
Final 1 10 10
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0