| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Algoritma ve Programlama | MAE204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAHİN DANİŞMAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere genel algoritma ve programlama bilgilerini kazandırmak ve geliştirilen algoritmalar ile çeşitli uygulamalar yapmak |
| Dersin İçeriği | Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir |
| 2 | Algoritma ve akış şemalarını görselleştirerek scratch, code.org gibi programların uygulamalarını yapar |
| 3 | Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. |
| 4 | Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. |
| 5 | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlamasını ve uygulamalarını yapar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Algoritma tasarımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Algoritmanın problem çözmedeki yeri; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, sabit ve değişken kavramları, veri türleri, operatörler, diziler, fonksiyonlar; bu bileşenler kullanılarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Algoritmanın problem çözmedeki yeri; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, sabit ve değişken kavramları, veri türleri, operatörler, diziler, fonksiyonlar; bu bileşenler kullanılarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Algoritmanın problem çözmedeki yeri; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, sabit ve değişken kavramları, veri türleri, operatörler, diziler, fonksiyonlar; bu bileşenler kullanılarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org, flowgorithm gibi) programların uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org, flowgorithm gibi) programların uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org, flowgorithm gibi) programların uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 17 | Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY17 | 0 | 4 | 3 | 0 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 2 | 5 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 5,5 | 5,5 | |
| Uygulama | 2 | 5 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 2 | 2 | 4 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||